Senaste nytt

Omöjligt att hitta bonusresa i business class till New York?

Tack Simon - jag tror nog det ska gå att få ihop med Eco Extra på någon sträcka. Men jag var bara så förvånad över den stora bristen på bonusplatser över en period på 7 månader (möjligen även mer).

Vist flybolag er uviktig, så har det blitt rappotert flere tilfeller der man kan anvende 2 for 1 voucheren hos andre star selskaper også. Men sluttdestinasjonen må være en destinasjon SAS flyver til. Så du kan f.eks søke opp ledige plasser med LH eller UA i BIZ og bruke voucheren der. Det pleier å funke, selv om det egentlig er et brudd på reglene....

Vist flybolag er uviktig, så har det blitt rappotert flere tilfeller der man kan anvende 2 for 1 voucheren hos andre star selskaper også. Men sluttdestinasjonen må være en destinasjon SAS flyver til. Så du kan f.eks søke opp ledige plasser med LH eller UA i BIZ og bruke voucheren der. Det pleier å funke, selv om det egentlig er et brudd på reglene....

Jag flög just LH A380 i Biz till US (MIA) men tillbaka med UA från San Francisco (SFO) till LHR i Biz 747-400 uppger. deck. Detta var min första UA upplevelse. Det är skoj att "ha" flugit 380 men kvaliteten på UA på mat och stol var klart bättre, även på servicen och Amenitykit (kommer skriva tråd med bilder inom kort). UA har riktiga Lie flat stolar medans LH stjärnprodukt erbjuder de stolarna som är "semi lie flat" eller vad det kan hela, den blir inte horisontell utan lutar UA vinner den ronden. Då det gäller maten var den helt fantastisk ombord på UA, ordentligt tilltagen 3 rätters middag med flera bra val. För mig blev det först en stor sallad med Vinegrette dressing, vitöksbröd mm som starter, en stor, riktigt stor, köttbit med sparris, potatisgratäng och olika tilltugg, slutligen en bra osttallrik med tillhörande port. Ja, jag trodde det var slutet men då kom glassen. Goda viner och bra service. Detta jämfört med, i mitt tycke, LH något torra koncept är så mycket bättre. Åk UA.

Jo det är väldigt svårt att applicera 2-4-1 som det ser ut nu. Oroligheterna runt SAS förra året gjorde inte saken bättre och det är nog många som vill "unloada" sina poäng. Jag hade turen att hitta en resa för 2 till NYC i April (via CPH ut och ARN hem) men det var mycket flyt över det hela.

SFO har inte ens rört sig förutom ett par fåtal säten i economy.

Jag håller med om att det är svårt att överhuvudtaget hitta de få bonusplatser i C som existerar. Jag är i samma situation eftersom jag desperat försöker hitta ett sätt att bränna min 2-41 voucher under första halvåret 2013. Det är för mig obegripligt att man inte kan välja resklass på SAS hemsida. Man får ju sitta i timmar och klicka sig fram på varje avgång. Awardtravlr har jag lyckats lite bättre med, men även den sidan är inte helt optimal för breda "volymsökningar". Man får söka sig fram vecka för vecka och manuellt klicka i klass och flygbolag.
Det är nästan så att jag är redo att betala för Expertflyer nu om det gör jobbet åt mig snabbare.

Vad gäller själva tillgängheten så är ju bra att vi ligger på amex/SAS, men tyvärr är vi nog på den här sidan ändå en minoritet. De flesta som får en voucher är säkert glada för att de kan bränna den på en ekonomi-reward för 2 till Paris eller Rom...
Och Amex kan då säga "jodå, det finns massor med platser i ekonomiklass!"....

Visste inte ens att 2-4-1-vouchern kunde brukas för Business-stol. Har bara haft AMEX i två år och minns att jag det första året frågade Tallin om det funkade även för C-klass och att de svarade nej...

Och angående uppgiften att det går att bruka 2-4-1 på andra *A-bolag - kan någon bekräfta att det verkligen går samt hur man i så fall bokar en sådan? Tallin är ju som någon påpekat kanske inte världsbäst på kundvård så det vore bra att veta hur detta går till.

God fortsättning på er!

Jag har använt 2-4-1 till New York, Austrian på utresan, Brussels på hemresan. Bokade dock av den resan senare (åkte LH First istället till MEX itan voucher). Så nu har jag en voucher som går ut nästa månad som jag inte kommer nyttja. Tror heller inte Eurobonus accepterar resa med andra än SAS längre.

Jag lyckas inte få awardtraveler att fungera... säger bara "söker" men visar aldrig någonting... betyder det att det inte finns eller är det fel på sidan?

/LinuxSam

Jag lyckas inte få awardtraveler att fungera... säger bara "söker" men visar aldrig någonting... betyder det att det inte finns eller är det fel på sidan?

/LinuxSam

Har hänt för mig någon gång också, testa i en annan browser så brukar det fungera bra. Alternativt stänga ner browsern helt och öppna på nytt.

Jag har under flera år försökt att boka motsvarande resa och även till BKK. Det har aldrig fungerat och nu använder jag den inom Europa, men det var ju såklart inte tanken från början.

Toppen