Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

Två frågor:
1. SAS award t/r där SAS ombokar till annat *A bolag på utresan. Är det nu att betrakta som en *A award gällande ev. ändringsavgift?

2. Vid ofrivillig ändring av utresan så gissar jag att en gratis ändring av hemresan upphör efter att utresan är genomförd? (I och med att ofrivilliga ändringen då de facto har accepterats.)
1. Ja
2. Du får "aldrig" ändra en hemresa när utresan är genomförd.

Är det rätt att det ska kost 750kr om man bokat en utresa med sas till IAD och sen lägger till hemresa med annat *A bolag? Blir det inte en *A resa då?

Är det rätt att det ska kost 750kr om man bokat en utresa med sas till IAD och sen lägger till hemresa med annat *A bolag? Blir det inte en *A resa då?
Det är ju en SAS resa och då ska de reglerna gälla. Vad det blir borde inte spela roll för man tittar ju på befintlig biljett och dess regler.

Nu har jag spelat SAS-lotto:
SAS Award till Tokyo där jag ville lägga till ett segment i Scandinavien (ARN-CPH) dagen innan. EBD.
Samtal 1: De ville ha 750kr och var helt säker på sin sak.
Samtal 2: Avgiften var nu istället 250kr vilket jag accepterade utan invändning. Detta motsvarar väl ändring inom Europa.
Så 150kr verkar inte vara utkommunicerat (om det nu visar sig vara rätt).

Nu har jag spelat SAS-lotto:
SAS Award till Tokyo där jag ville lägga till ett segment i Scandinavien (ARN-CPH) dagen innan. EBD.
Samtal 1: De ville ha 750kr och var helt säker på sin sak.
Samtal 2: Avgiften var nu istället 250kr vilket jag accepterade utan invändning. Detta motsvarar väl ändring inom Europa.
Så 150kr verkar inte vara utkommunicerat (om det nu visar sig vara rätt).

Har de biljetterat? Jag ändrade i min bokning och det tog stopp i biljetteringen pga felaktiga uppgifter. Blev ombedd i SMS att ringa in för korrigering.

Toppen