United Polaris Lounge på Chicago Ohare

Men bussen går från T1 till T5 igen?

Och är det värt att med ett besök i Polaris Lounge även om man inte tänkt käka?



Hur är SAS loungen på T5?
 
Är i Polarisloungen på O’Hare. Inga problem att checka in hos SAS kl 17 (fortsatt öppet efter Stockholmsflighten?). Tio minuters kö i Gold tracken på T1. Lanson serveras. Life is good.
 
Har jag fattat rätt, buss från T1 till T5 när man flyger SAS behövs ingen ny säkerhetskontroll

Om ja, hur lång tid tar bussturen, hur ofta går den?
 
011430121 skrev:Har jag fattat rätt, buss från T1 till T5 när man flyger SAS behövs ingen ny säkerhetskontrollOm ja, hur lång tid tar bussturen, hur ofta går den?Klicka för att utvidga...
Tar 5 min och går typ varje kvart. I alla fall när jag var där i juni.
 
011430121 skrev:Har jag fattat rätt, buss från T1 till T5 när man flyger SAS behövs ingen ny säkerhetskontrollOm ja, hur lång tid tar bussturen, hur ofta går den?Klicka för att utvidga...
För att vara säker på dagsnoteringen på hur ofta bussen går, fråga lounge personalen när du går in. Det händer att de har ändringar i det pga ombyggnaderna, men personalen där brukar ha bra koll om det skulle vara så! Men normalt är det som tidigare nämnt runt 15 min intervall.
 
När vi tog bussen från T1 till T5 i April detta år var det ganska lång kö och vi fick inte plats med den bussen som kom utan fick vänta till nästa.
 
aruba1 skrev:När vi tog bussen från T1 till T5 i April detta år var det ganska lång kö och vi fick inte plats med den bussen som kom utan fick vänta till nästa.Klicka för att utvidga...
Det visar på att det finns en hel del variation. När jag åkte den en vända i slutet på april så var jag helt ensam på bussen...



En anledning till att rekommendera att alltid ta "minst en avgångs marginal".
 
Då har även jag provat den ytte vägen till Polaris. Första besöket i våras kom jag "rätt väg" om morgonen på en United inrikes och de hade lyckats ge mig boardingkort med Swiss C nere i Dallas.

Checkade in 17:30 för LO4 21:45, tog tåget till T1 och genom fast track till vänster. TSA påpekade att jag var i fel terminal, men släppte igenom med loungebesök som förklaring. Höger, vänster genom gången T1 B<->C och in vid 17:50 till Polaris för drink, burgare, öl och efterrätt. Åter cirka 19:45 T1 B<->C till B1 (stod en roll-up om bussen vid underjordiska gången, samt en del takskyltning mot T5) till fålla vid gate B1. Koll av pass och boardingkort vid fållan och bussen, och vi fick varsin grön lapp som lämnades när vi kom till M13 i T5 cirka 20:20. Bussen skall gå var 15:e minut fram till 21:30.





img_20230802_195026_6-jpg.144523
 
Flood skrev:Då har även jag provat den ytte vägen till Polaris. Första besöket i våras kom jag "rätt väg" om morgonen på en United inrikes och de hade lyckats ge mig boardingkort med Swiss C nere i Dallas.Checkade in 17:30 för LO4 21:45, tog tåget till T1 och genom fast track till vänster. TSA påpekade att jag var i fel terminal, men släppte igenom med loungebesök som förklaring. Höger, vänster genom gången T1 B<->C och in vid 17:50 till Polaris för drink, burgare, öl och efterrätt. Åter cirka 19:45 T1 B<->C till B1 (stod en roll-up om bussen vid underjordiska gången, samt en del takskyltning mot T5) till fålla vid gate B1. Koll av pass och boardingkort vid fållan och bussen, och vi fick varsin grön lapp som lämnades när vi kom till M13 i T5 cirka 20:20. Bussen skall gå var 15:e minut fram till 21:30.Visa bifogad bild 144523Klicka för att utvidga...
Mkt bra info! Uppskattas!
 
Åkte ORD - ARN igår. Incheckning T5 öppnade 12.15. Gott om tid för att sen ta sig till T1 med ATS och gå till loungen. Buss tillbaks flöt på utan problem.
img_2860-jpeg.145189
 
Hej! Någon som varit med om att man inte fått boardingpass hela vägen vid en genomgående bokning. Bokade in sonen RDU-ORD-CPH-ARN. Bokade RDU-ORD lite tidigare än nödvändigt för att han skulle få mer tid på Polaris. När han checkar in på RDU så får han bara boardingpass RDU-ORD däremot checkar de bagaget hela vägen till Arlanda. Någon som varit med om något liknande? Nu måste han vänta till SAS checkin öppnar på T5. Går inte att checka in on-line.
 
nili skrev:Hej! Någon som varit med om att man inte fått boardingpass hela vägen vid en genomgående bokning. Bokade in sonen RDU-ORD-CPH-ARN. Bokade RDU-ORD lite tidigare än nödvändigt för att han skulle få mer tid på Polaris. När han checkar in på RDU så får han bara boardingpass RDU-ORD däremot checkar de bagaget hela vägen till Arlanda. Någon som varit med om något liknande? Nu måste han vänta till SAS checkin öppnar på T5. Går inte att checka in on-line.Klicka för att utvidga...
Fick bara LLA-LHR när vi åkte till Boston. Kunde dock checka in online i Uniteds App men det verkar inte som om man kan få boardingcard för hela resan alltid.
 
nili skrev:Hej! Någon som varit med om att man inte fått boardingpass hela vägen vid en genomgående bokning. Bokade in sonen RDU-ORD-CPH-ARN. Bokade RDU-ORD lite tidigare än nödvändigt för att han skulle få mer tid på Polaris. När han checkar in på RDU så får han bara boardingpass RDU-ORD däremot checkar de bagaget hela vägen till Arlanda. Någon som varit med om något liknande? Nu måste han vänta till SAS checkin öppnar på T5. Går inte att checka in on-line.Klicka för att utvidga...


Det var samma för mig när jag flög LAS-ORD-ARN sist, fick bara boardinpass för LAS-ORD. Efter väldigt mycket knappande så kunde de dock printa ett åt mig i gaten på LAS. Sen när jag landande på ORD så fick jag även upp det i SAS-appen.
 
Om det inte dyker upp i sas appen när tiden närmar sig, så kan det också vara värt att gå till Uniteds service center på ord, inne på terminalen stället för att gå ut och över till sas diskarna. Finns allt i systemen borde de kunna få fram det.
 
mha321 skrev:Om det inte dyker upp i sas appen när tiden närmar sig, så kan det också vara värt att gå till Uniteds service center på ord, inne på terminalen stället för att gå ut och över till sas diskarna. Finns allt i systemen borde de kunna få fram det.Klicka för att utvidga...
Han har testat det men de kunde inte hjälpa honom. Det står att han saknar något dokument nu när han kollar i bokningen men enligt sas kundtjänst (US) så gör det inte det utan allt ser bra ut.
 
När vi flög MSP-ORD-ZRH-CPH, kunde de först heller inte printa våra boardingpass hela vägen. Till slut ringde United incheckningspersonal till sin back-Office funktion som fixade till bokningen. Enligt personalen hade vår bokning blivit ombokad flera gånger vilket resulterade i att gamla segment hindrade United systemet att checka in, dock oklart hur. SAS å andra sidan hävdade att allt såg ok ut på deras sida och att endast aktiva segment i bokningen var giltiga.
 
Back
Top