Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Denpasar (Bali) - Istanbul med TK67 Boeing 787-9. Helt ok men känns som att Turkish tappat sedan innan pandemin.
C1297818-C8E2-41C8-81F3-88731F6AF1CF.jpeg
CFEEE892-CFBA-4DE8-82EC-B20CBE997CD7.jpeg
EFE10CB6-7662-4ECA-A1E9-AF0E39799354.jpeg
88B94C6B-50DE-424A-8A34-701B57331635.jpeg
88B94C6B-50DE-424A-8A34-701B57331635.jpeg
88B94C6B-50DE-424A-8A34-701B57331635.jpeg
A9332FE6-A04A-4C3F-A903-FB2D64D0E470.jpeg
 
Ser ut som du har det hyfsat ;) Nåt särskilt du saknar? Har väl alltid varit lite blandad leverans från Turkish.
Servicen är inte där. Dryckesutbudet är mediokert. Märks att de dragit ned på kostnaderna. Maten ingen höjdare. Maten var kanon med Turkish i Business tidigare. Sätena på 787an är nya och fräscha men ganska trånga. Ingen arrival lounge längre på Istanbul (nya) för Business passagerare (connecting med annan carrier). De är snåla med champagne också Nej.. jag väljer hellre något annat om jag kan. SAS, United Polaris, Emirates till och med Lufthansa (man vet vad man får). Omeletten låg i ett hav av spenat som jag kunde varit utan (dessutom).
27418879-5904-4444-B097-B527BD962181.jpeg
 
Hälsningar från SK984 HND-CPH. Mitt fjärde segment SAS business (+ett segment Plus) sedan longhaul-trafiken öppnade upp för knappt 1,5 år sedan, och hittills är jag inte besviken på någon av resorna. Lite japansk touch på menyn.
F39CD0DE-7882-4968-9EA4-A64BF4CC03F9.jpeg

B92B9F3B-280D-42AD-9615-54D7F0607FB6.jpeg
E4F55EFC-7DD5-40F7-B567-9C72A495D1CB.jpeg
8756BAC9-8AAF-4C87-800F-8B6C21D0EC8A.jpeg
2018B855-B479-4A7B-BF36-27D566765BB8.jpeg
7383CD0C-0F2E-4003-90E9-5D610FDFB848.jpeg

Inför framtiden kan jag däremot vara lite bekymrad över kabinfaktorn. Jag såg bara ca 45 pers vid gaten och främre businesskabinen i vår A350 är ca 2/3 full. Bakre kabinen ser avstängd ut så det borde betyda ca 1/2-full business totalt sett. Hoppas flyget var mer fyllt på vägen hit, annars lär SAS inte fått in tillnärmelsevis vad det kostar att flyga en längre väg runt Ryssland! :confused:
 
Inför framtiden kan jag däremot vara lite bekymrad över kabinfaktorn. Jag såg bara ca 45 pers vid gaten och främre businesskabinen i vår A350 är ca 2/3 full. Bakre kabinen ser avstängd ut så det borde betyda ca 1/2-full business totalt sett. Hoppas flyget var mer fyllt på vägen hit, annars lär SAS inte fått in tillnärmelsevis vad det kostar att flyga en längre väg runt Ryssland! :confused:
Med tanke på att linjen precis återstartades (29/3) så känns det rimligt att returflygningarna inte är lapp på luckan!
Jag manar till lugn :)
 
Från SK806 LHR-OSL ute över kattegatt, typ .
LHR "hade lite väder" idag, enligt kaptenen och vi cirklade typ 40 minuter, för en total försening på 1 timme. Vilket såklart var exakt like lång tid som mitt "byte" tillbaka till Oslo var.
Nåja, jag gjorde T2-T2 transfer och vandring till och från gate 25 i sydvästra hörnet på 11 minuter och 36 sekunder och var tillbaka i god tid för priority boarding.
Det såg bra ut ett tag, men pushback dröjde och nu ser det "intressant" ut.

Screenshot_2023-04-12-17-56-47-62_484bf55e87746cc285374b4d526cc4b9.jpg
 
Toppen