Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Är detta något nytt? Jag har en resa där jag kör dubbel open jaw, bokades väl för några månader sen och det var inga problem.
Det råkar inte vara två olika flygplatser i samma stad (d.v.s. som del av samma "kollektiva" flygplatskod) på ena sidan, typ JFK & EWR eller HND & NRT? Då är det inga problem.

Det råkar inte vara två olika flygplatser i samma stad (d.v.s. som del av samma "kollektiva" flygplatskod) på ena sidan, typ JFK & EWR eller HND & NRT? Då är det inga problem.

Sidenote: Newark är väl inte längre en del av NYC city code? Numera omfattas enligt uppgift enbart LGA och JFK av den koden.

Sidenote: Newark är väl inte längre en del av NYC city code? Numera omfattas enligt uppgift enbart LGA och JFK av den koden.

Har också hört det! Bokade EWR-XXX och sedan YYY-JFK hem förra veckan så SAS verkar iallafall fortfarande klassa dem som samma.

Har börjat att planera en "drömresa" till Antarktis med Hurtigruten Dessa resor utgår från Buenos Aires men jag har förstått att det kan vara svårt att hitta award resor dit. Planen är antingen dec 2023 eller 2024 eller i februari 2024 eller 2025. Business med en 2-4-1 voucher.

Jag har provat med AwardFares men den visar bara 30 dagar framemot. År det värt att bli betalande medlem eller är det bättre att använda en annan tjänst då jag vet vilka datum jag vill åka.

Jag ser att det finns flera alt t.ex. direkt med LH FRA-EZE
eller med mellanlandningar i Canada med AC
eller med mellanlandningar i Etiopien med Air Ethiopia

Jag har sett att många rekommenderar att använda sig av Air Canadas hemsida för att leta award resor. Men jag hittar inte hur man söker efter bonus resor på deras sida o hittar ingen guide i detta forum. Mer än tacksam för en kortare guide hur man hittar resan ARN-EZE mha AC sida.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag har provat med AwardFares men den visar bara 30 dagar framemot. År det värt att bli betalande medlem eller är det bättre att använda en annan tjänst få jag vet vilka datum jag vill åka.
Jag har blivit medlem och tycker att det är super att kunna se flyg långt fram. Kul att leka med tjänsten med olika legs också.

Sydamerika är lite svårt. Flest flyg i SA tycks gå via BOG med Avianca.

Har också hört det! Bokade EWR-XXX och sedan YYY-JFK hem förra veckan så SAS verkar iallafall fortfarande klassa dem som samma.

SAS kanske går efter Metropolitan Area som fortfarande är NYC, eller så är det som så mycket annat. Det bara är som det är :)
Tja, så här verkar NYC tolkas just nu av SAS:
Skärmavbild 2023-02-25 kl. 11.50.26.png

SAS kanske går efter Metropolitan Area som fortfarande är NYC, eller så är det som så mycket annat. Det bara är som det är :)
Eftersom SAS huvudsakligen flyger från EWR, och marknadsför EWR som "New York", så vore det ett rejält skott i foten att koppla bort EWR från NYC. Därmed inte sagt att de skulle vara inkapabla att göra det...

Toppen