Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

M.K

Medlem
Såklart intressant med en riktig ”Ultra” premiumprodukt, och jag är självklart intresserad om denna innehåller något riktigt bra. Månadskostnad är sekundärt, men vill då t ex gärna se;

Concierge med kontakter.
Obegränsad loungetillgång med gäst.
Stimulerande kickback.
Goda partnersamarbeten.
Marknadsledande räntor, 0% på innestående medel är i dagens läge ett skämt.

Det finns absolut utrymme för ett nytt premiumkort på marknaden som levererar. Skönt med ett kort utan kreditscore påverkan också. Tveksamt om Revolut lyckas med detta men vi ser.
 

intuition

Medlem
Såklart intressant med en riktig ”Ultra” premiumprodukt, och jag är självklart intresserad om denna innehåller något riktigt bra. Månadskostnad är sekundärt, men vill då t ex gärna se;

Concierge med kontakter.
Obegränsad loungetillgång med gäst.
Stimulerande kickback.
Goda partnersamarbeten.
Marknadsledande räntor, 0% på innestående medel är i dagens läge ett skämt.

Det finns absolut utrymme för ett nytt premiumkort på marknaden som levererar. Skönt med ett kort utan kreditscore påverkan också. Tveksamt om Revolut lyckas med detta men vi ser.
Håller med.
Även tveksamheten om Revolut kan leverera detta.
 

mha321

Medlem
Vad är det för uttagsavgift som specas här https://kreditkort.com/kort/revolut-standard/ Trodde inte det var ngn uttagsavgift upp till ett visst belopp....
Valutapåslag 0 %
Uttagsavgift2,00 % (min 10 kr)
Jag skulle rekommendera att du tittar på revoluts egen sida, då de specar exakta avgifter. Tredjepartssidor försöker översätta saker till någon form av standard mall.

Där ser du att revolut standard har 5 fria uttag upp till 200£/månad totalt. Ovanför detta tas en avgift på 2%, minst motsvarande 1£.
 

inka

Medlem
Nu när man inte lägre får EB poäng när man fyller på Revolut med SAS MC, finns ngt annat liknande kort där man kan växla och "fylla på" som genererar EB poäng?
 
Last edited:

inka

Medlem
Hm, ytterligare fråga gällande Revolut. Har värvat en person till Revolut och personen i fråga får då upp detta vid registering gällande skattehemvist där Sverige visas som skattehemvist och där fyller i sitt personnummer, därefter kommer detta meddelande: "Innan du går vidare. Alla uttalanden i den här självcertificeringen är korrekta och fullständiga. Du samtycker till att skicka in en ny självcertificering inom 90 dagar efter en ändring av din skatterättsliga status. Genom detta anger du också att du är en amerikansk person. Godkänn"......Eh, amerikansk person, förstår nada, Sverige står ju som skattehemvist....
 
Last edited:
Tack. Det är tveksamt att jag skulle få ersättning från AA, antar jag. Har någon här erfarenhet av det? Jag såg tidigare i tråden att någon mejlat och fått en voucher som sen inte gick att använda.

Hur skyddar man sig mot sådant här i framtiden? Är enda sättet att ha reseförsäkring via hemförsäkring? Jag har EBMC Premium för all del, men det täcker bara med ett lågt schablonbelopp.

En fråga till......får man fylla på Revolut med Curvekortet?
Går bra att fylla på revolut med Curve kortet, har gjort det några gånger.
 
Toppen