Delayed
Medlem
Fast det får man ju inte utan man får tillbaka en godtycklig hundralapp.När man sedan gör återköp på första köpet får man tillbaka den hundralapp som går ut datum x.
Tycker nog jämförelsen haltar en hel del.
Fast det får man ju inte utan man får tillbaka en godtycklig hundralapp.När man sedan gör återköp på första köpet får man tillbaka den hundralapp som går ut datum x.
Tycker jämförelsen är utmärkt för att förstå hur systemet fungerar, det är ändå syftet med posten.Fast det får man ju inte utan man får tillbaka en godtycklig hundralapp.Och skulle man ha en hundralapp som snart blir obrukbar (går ut) går man till "Riksbanken" och byter ut den mot en ny som inte går ut på länge.
Tycker nog jämförelsen haltar en hel del.![]()
Att det inte fungerar så att butiken behåller just din sedel är nog alla medvetna om, samt att man på riksbanken kan lämna in gamla sedlar är ju helt klart annorlunda. Jag ville dock bara visa ett exempel på att bara för att man får tillbaka en valuta så påverkar inte detta vad man gjort med samma valuta på något annat ställe.Fast det får man ju inte utan man får tillbaka en godtycklig hundralapp.Och skulle man ha en hundralapp som snart blir obrukbar (går ut) går man till "Riksbanken" och byter ut den mot en ny som inte går ut på länge.
Tycker nog jämförelsen haltar en hel del.![]()
Nja. Det stämmer ju inte. Om man har ett system där man måste använda 20k poäng innan årets slut, så spelar det ju mindre roll vilka 20k poäng, om man har resor bokade för 40k och bokar av den ena så borde det ju inte spela roll.Det är väl självklart att det är såhär det fungerar. Annars hade man ju haft oändlig livslängd på sina poäng genom att boka ny resa och avboka den gamla hela tiden.
Jag har en awardresa som jag funderar på att avboka. Innan jag gör detta så undrar jag om det finns något sätt att ta reda på om poängen jag använt för att boka resan har gått ut? Jag ringde in och frågade men kundtjänst kunde inte svara på detta. "Du får tillbaka poäng under förutsättning att de inte gått ut". En möjlighet är att man får se detta när man avbokar, men tycker det är lite läskigt att fippla med bokningen innan man vet att man vill boka av. Har någon koll på hur man bär sig åt?![]()