Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Hjälpte dottern att uppgradera sin jullovsbiljett hem från LAX-ORD-ARN, måste säga att SAS levererade över förväntan. Inte nog med att hon blev uppgraderad på LAX-ORD med UA hennes resesällskap blev också upgraderad på båda sträckorna utan debitering på EB!
Way to go SAS!:eek:

Hellre betalar lite högre pris med poäng om jag får bekräftat upgrade istället att vänta tills du är på flygplats och får veta om det blir upgrade eller inte.

Med bekräftat uppgradering får du ju Fast Track + Loungetillgång oxå. Bra om du inte är EBG/EBP. Har du standby-uppgradering får du vackert gå i vanliga fållan genom säkerhetskontrollen + att du inte blir insläppt i loungen (om du inte är EBG/EBP). Så varför vänta med att uppgradera sig till flygplatsen?

Kanske lite off topic, men om man har en budget på 40000 poäng. Vad ger mest bang för poängen? att uppgradera Economy till Economy Extra på båda legen eller att flyga Economy ena hållet samt Business andra hållet (och i så fall, vilket håll skall man flyga Biz på?). Tänker ARN-EWR-ARN.

Jag skulle personligen hellre uppgradera en väg till biz än bägge till eco extra.

Vilken av turerna du uppgraderar beror väl på prioritering. Viktigt att sova = uppgradera hemresan, annars får du nog mer upplevelse på ett dagflyg. Om du vet att du kommer ha lång tid på flygplatsen på ena hållet kan ju det påverka också (biz-uppgradering i förskott = loungeaccess även utan status).

Kanske lite off topic, men om man har en budget på 40000 poäng. Vad ger mest bang för poängen? att uppgradera Economy till Economy Extra på båda legen eller att flyga Economy ena hållet samt Business andra hållet (och i så fall, vilket håll skall man flyga Biz på?). Tänker ARN-EWR-ARN.

Hej, om du sällan flyger i C kanske dagflyget till USA är roligt. Eftersom du då hinner äta i lugn och ro. SAS stol är heller inte perfekt att sova i, men på dagflyget är den mer än tillräcklig.
Å andra sidan sover du så klart bättre i Businness-stolen jämfört med Economy Extra, så är det viktigt att komma utvilad tillbaka så ska du givetvis uppgradera hemresan.
Beror kanske om du reser på jobb eller privat?

Jag skulle personligen hellre uppgradera en väg till biz än bägge till eco extra.

Vilken av turerna du uppgraderar beror väl på prioritering. Viktigt att sova = uppgradera hemresan, annars får du nog mer upplevelse på ett dagflyg. Om du vet att du kommer ha lång tid på flygplatsen på ena hållet kan ju det påverka också (biz-uppgradering i förskott = loungeaccess även utan status).

Ja, det är lite så jag tänker oxå. Eco Extra är förvisso bättre än Eco, men Biz ena hållet blir en bättre upplevelse totalt sett. Har inga problem att sova i Eco (sov som en stock på JJ GRU-LHR förra helgen tex).

Har Priority Pass så lounge har jag ändå, även om det inte är till en lika bra lounge som SAS lounger. Däremot är ju Fast Track alltid intressant.

Hur funkar det förresten om man flyger ARN-CPH-EWR å uppgraderar CPH-EWR, får man lounge access + fast track på ARN oxå eller är det bara lounge på CPH i så fall? (borde ju i så fall lägga en extra timme på CPH så att jag verkligen hinner med å utforska den loungen).

Hej, om du sällan flyger i C kanske dagflyget till USA är roligt. Eftersom du då hinner äta i lugn och ro. SAS stol är heller inte perfekt att sova i, men på dagflyget är den mer än tillräcklig.
Å andra sidan sover du så klart bättre i Businness-stolen jämfört med Economy Extra, så är det viktigt att komma utvilad tillbaka så ska du givetvis uppgradera hemresan.
Beror kanske om du reser på jobb eller privat?

Behöver inte vara utvildad när jag kommer tbx till Sverige. Det är inga problem för mig att återhämta mig efter en red-eye i Economy. Så det lutar ju åt C på dagflyg. Har aldrig flugit C på intracontinental flights så det känns som att det kan vara värt att flyga Economy andra hållet.

Tjänar du ytterligare 10.000 poäng (totalt 50.000 poäng) kan du,

Bonusresa t/r i Business clsss inom Central Asia & Far East Asia zon:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusresa t/r i Business clsss inom South East Asia zon:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

kommer jag ju automagiskt att göra i och med ARN-EWR-ANR + några andra bokningar jag har snart, men Asien ligger inte riktigt i mina planer just nu "tyvärr". Men tack för tipset :)

Toppen