Senaste nytt

Stockholm - Las Vegas i Januari 2023 mot EBG

Tidigare har jag alltid kunnat anmäla mig gratis till CES (om man registrerat sig i god tid), men i år tyckte jag det såg ut som att det kostade minst 100 dollar, så blev ingen registrering för min del (åker till Vegas för ett event som sker direkt efter CES, men åker så att jag är där sista dagen av CES också). Borde kanske ha letat lite noggrannare, hade ju varit kul att titta in där en stund även om det inte är huvudanledningen till resan.
Jag flyger på fredag 6/1 ARN-FRA-LAS (Eurowings Discover på långa benet... :rolleyes:) och bor på Flamingo.
Var i Las Vegas i juni 2022, för kollegorna som flög med EW tog det 3 timmar att ta sig igenom passkontrollen i Las Vegas. Några plan som landade samtidigt och 2 passkontrollanter - bad combo! Hoppas det går bättre för dig! Bodde på Venetian och det var riktigt nice

Var i Las Vegas i juni 2022, för kollegorna som flög med EW tog det 3 timmar att ta sig igenom passkontrollen i Las Vegas. Några plan som landade samtidigt och 2 passkontrollanter - bad combo! Hoppas det går bättre för dig! Bodde på Venetian och det var riktigt nice

Det gick väldigt snabbt och smidigt att ta sig igenom passkontrollen. En intressant sak som jag inte kan komma ihåg att jag varit med om tidigare var att hon visste mitt namn redan innan jag lämnat över passet (men efter att hon tagit bild på mig, så ansiktsigenkänning antar jag).

Däremot blev vi stående desto längre vid bagagebandet då min kollegas incheckade väska inte kom fram. Vi hade en kort anslutning i Frankfurt och den blev ännu kortare av att de hade personalbrist, så det dröjde ett bra tag innan vi fick börja kliva av (antar att det även påverkade bagagelastningen). Det som ändå är lite lustigt är ju att min väska kom med, och vi checkade in precis direkt efter varandra i Stockholm, så man kan ju tycka att väskorna borde ha följts åt mer eller mindre. Tyvärr bara jag och inte min kollega som hade Airtag i väskan så eftersom min kommit med så förutsatte vi att hans också skulle komma så stod tålmodigt och väntade till sista väskan.

Toppen