Senaste nytt

Stockholm - Las Vegas i Januari 2023 mot EBG

Brandten

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Las Vegas
  3. När vill/behöver du resa ut? 5/1-2023
  4. När vill/behöver du komma hem? Hemma senast 9/1-2023 kl0800
  5. Hur länge vill du vara borta? 2-4 nätter
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Spelar ingen roll
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? Så många Eurobonuspoäng som möjligt
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej behövs inte

Behöver styra upp lite mer poäng för att nå EBG och behöver 12125 poäng för att lösa biffen! (inkl SAS Amex & SAS MC).
Tänkte dra på CES 2023 (registrering klar)
 

Brandten

Medlem
Äh det var ju inte så spännande kanske såg jag nu... kan ju ta valfri SAS Plus via EWR/LAX/ORD så är det löst.
Men kanske finns annan spännande input ni kan ge. :)
Kanske till och med räcker med en billigare Go biljett :)


DIN NÄSTA RESA KAN BLI EXTRA VÄRDEFULL
Nu är det 2x lättare för dig att behålla eller uppnå nästa nivå i SAS EuroBonus. För varje resa du gör med oss i perioden 1 november 2022 – 28 februari 2023 får du dubbelt så många kvalificerande poäng* och flygresor. Välkommen ombord!

*Inkluderar 2x fler nivågrundande poäng (1x Baspoäng + 1x Statuspoäng) för varje flygresa med SAS. Till skillnad från Baspoäng kan Statuspoäng inte användas för köp och de syns inte heller i ditt poängsaldo. Gäller inte på bonusresor.
 

Brandten

Medlem
Fortsätter min monolog här....:D

Finns det något smart sätt att se vilken av USA destinationerna (eller läs via) som ger flest poäng? Utan att behöva söka flygplats för flygplats?
Dvs jag söker ARN-SFO och ser att det ger 8375 poäng i SAS Go Pro
x2 (t/r)
x1,25 (EBG)
x2 (kampanjen)
= 41875 poäng för 13488kr

Söker jag ARN-ORD på olika biljettyper blir det andra poäng, såklart. Skulle alltså vilja ha någon slags vy för vad alla destinationer ger.
 

FilipJ

Medlem
Fortsätter min monolog här....:D

Finns det något smart sätt att se vilken av USA destinationerna (eller läs via) som ger flest poäng? Utan att behöva söka flygplats för flygplats?
Dvs jag söker ARN-SFO och ser att det ger 8375 poäng i SAS Go Pro
x2 (t/r)
x1,25 (EBG)
x2 (kampanjen)
= 41875 poäng för 13488kr

Söker jag ARN-ORD på olika biljettyper blir det andra poäng, såklart. Skulle alltså vilja ha någon slags vy för vad alla destinationer ger.
Bryter monologen, förlåt mig. ;)
Här har du översikt över destinationer i nordamerikatt och poäng per respektive resklass. Tänk på att plus och biz (sic) blir eco med united om du väljer ORD som SAS-destination.
 

Brandten

Medlem
Bryter monologen, förlåt mig. ;)
Här har du översikt över destinationer i nordamerikatt och poäng per respektive resklass. Tänk på att plus och biz (sic) blir eco med united om du väljer ORD som SAS-destination.
Tack! Det var ju enkelt... :)
Jag kommer inte bry mig så mycket om inrikes-leg då dessa inte kvalar in för dubbla poäng ändå.
 

Brandten

Medlem
Jag tänkte genomföra samma resa med samma syfte, både CES och skrapa ihop poäng, men är lite bekväm av mig och vill åka affärsklass :)

Återkommer om jag hittar något intressant
Har du anmält dig för complimentary tickets?
Jag har inte bokat hotell än men det löser sig.

Gällande flyget behöver jag billigaste enklaste för EBG men såg att vissa biljetter tar mig nära EBD så vi får se vad det blir.
 
Toppen