Senaste nytt

Invigningsresa till BusinessClass loungehörnor

Läste detta i en annan tråd:
Värt att notera är att idag släpptes Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors för 10 000 poäng tur och retur. Boka senast den 20:e december och resan måste genomföras 3 januari - 17 mars.

Fick inte ihop triangelresan på något smart sätt med bonuserbjudandet eftersom man inte kan (får?) routa awardbiljetterna via t.ex. OSL när man flyger CPH-ARN. Inte vad jag kan se i alla fall. Möjligt att det går om biljetten bokas manuellt?
En gissning är ju att alla luckor är "öppna" på julafton så vi kan undersöka lite till.

Fick inte ihop triangelresan på något smart sätt med bonuserbjudandet eftersom man inte kan (får?) routa awardbiljetterna via t.ex. OSL när man flyger CPH-ARN. Inte vad jag kan se i alla fall. Möjligt att det går om biljetten bokas manuellt?
Om jag kommer ihog rätt, bonusresor som bokats manuellt kan man inte avboka online.
Dvs dubbla avgifter (bokning + avbokning) om du vill avboka.

En gissning är ju att alla luckor är "öppna" på julafton så vi kan undersöka lite till.
Jag har sett awardbiljetter som routas ARN-CPH-OSL-CPH-ARN. :) Dock inte tvärtom.

Jag kan inte se tariffen (Fare Basis) för 10K-erbjudandet, men tillåter tariffen routing via CPH på ARN-OSL-ARN är det antagligen intressant för vissa här.

Jag har ofta fått routing ARN-OSL-CPH och sedan eventuellt vidare till annan destination. Är man minst EBS så kostar manuell bokning inte något - jag vet däremot inget om eventuella avbokningsavgifter.

Bild 3.png

Toppen