Senaste nytt

SAS börjar flyga Köpenhamn till JFK

Plus

Medlem

AABack2ARN

Medlem
Man satsar verkligen på att dollarn inte blir dyrare... Och att hotellen i NYC sänker priserna något (fan vad dyrt det blivit :(). JFK är väl inte en jättebra connection-flygplats om man inte låter American ta hand om anslutningspassagerarna
 

SimonXYZ

Medlem
JFK är väl inte en jättebra connection-flygplats om man inte låter American ta hand om anslutningspassagerarna
SAS har tillåtit connections även med American och Alaska på alla fares jag har bokat. Jag bokar oftast J-fare och då har det blivit mest Alaska (I) då United verkar släppa väldigt lite i P (vilket det ska vara på SK J-biljetter).
 

AABack2ARN

Medlem
SAS har tillåtit connections även med American och Alaska på alla fares jag har bokat. Jag bokar oftast J-fare och då har det blivit mest Alaska (I) då United verkar släppa väldigt lite i P (vilket det ska vara på SK J-biljetter).

Jo, jag vet. Men det är ändå lite märkligt att SAS "hellre" trycker in passagerare hos oneworld-bolagen American och Alaska än sin stjärnkompis United. Och på JFK är American betydligt större än United (så vitt jag vet) så SAS kanske ser JFK mer som en slutdestination för de som ska till NYC medan EWR kan fungera som anslutningsplats OCH destinationsflygplats. Men vem vet hur SAS tänker???
 

fcx

Medlem
Jo, jag vet. Men det är ändå lite märkligt att SAS "hellre" trycker in passagerare hos oneworld-bolagen American och Alaska än sin stjärnkompis United. Och på JFK är American betydligt större än United (så vitt jag vet) så SAS kanske ser JFK mer som en slutdestination för de som ska till NYC medan EWR kan fungera som anslutningsplats OCH destinationsflygplats. Men vem vet hur SAS tänker???
...eller hur United tänker. Rent generellt brukar man få kämpa för att hitta anslutningar med United på SAS-biljett om man inte vill spränga plånboken. Tittade på business till Miami ett datum i mars. Hälften av Unitedavgångarna är redan "utsålda", men det finns platser på alla American.
 
Toppen