Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

micke99

Medlem
Dining by amex ikväll eller snarare sen efm. På johan p mö.

Förrätt pankofriterad pilgrimsmussla med saffran aioli.

Huvudrätt röding med hummersås spetskål etc.
 

Attachments

  • IMG_20221107_174345.jpg
    IMG_20221107_174345.jpg
    37,9 KB · Visningar: 67
  • IMG_20221107_172239.jpg
    IMG_20221107_172239.jpg
    36,7 KB · Visningar: 64

TP12

Medlem
Dining by amex ikväll eller snarare sen efm. På johan p mö.

Förrätt pankofriterad pilgrimsmussla med saffran aioli.

Huvudrätt röding med hummersås spetskål etc.
Trevligt, ska dit imorgon. Fanns det något alternativ - detta låter väl som ungefär samma som förra kvartalet?
 

micke99

Medlem
Trevligt, ska dit imorgon. Fanns det något alternativ - detta låter väl som ungefär samma som förra kvartalet?
Igår var det kvällens meny man fick välja från så inga alt. Fanns efterrätt med som sist fick man välja 2 rätter av förrätt huvudrätt efterrätt.

Om de skiftar kvällens meny dagligen vet jag ej.
 

KSV

Ny medlem
Amex Platinum erbjuder varje år sina medlemmar att äta och få 4000 kr tillbaka på notan (2000 kr i Sverige och 2000 kr utomlands).
Är det per kort eller per konto?
Har man ett kort och ett extra kort, får man äta för totalt 4000 kr eller 8000 kr per år?

Tack för svar på förhand.

@palmen jag misstänker att det kan vara du som flyttade min fråga hit.
Observera att frågan handlar inte om Dining by Amex för Platinum utan om en annan erbjudande med andra villkor, en annan period (6 juli till 31 dec) och andra restauranger. Hade varit trevligt om det fanns en tråd just om detta. Posterna i denna tråd handlar just om "Dining By Amex" så det är svårt att hitta någon relevanta svar här.
Villkoren för det erbjudande jag frågade om är alldeles förvirrande: Först står det att erbjudandet är per kort men längre ner i en annan kontext nämns per "huvudkort" så det är alldeles oklart.
 

GOTBound

Medlem
@palmen jag misstänker att det kan vara du som flyttade min fråga hit.
Observera att frågan handlar inte om Dining by Amex för Platinum utan om en annan erbjudande med andra villkor, en annan period (6 juli till 31 dec) och andra restauranger. Hade varit trevligt om det fanns en tråd just om detta. Posterna i denna tråd handlar just om "Dining By Amex" så det är svårt att hitta någon relevanta svar här.
Villkoren för det erbjudande jag frågade om är alldeles förvirrande: Först står det att erbjudandet är per kort men längre ner i en annan kontext nämns per "huvudkort" så det är alldeles oklart.

Dessa förmånsvillkor (inklusive förmånsbeskrivningen ovan) anger nyckelvillkoren för vår globala
Platinum Dining Förmån, som inkluderar Local Dining Credit och Abroad Dining Credit. Registrerade
kortmedlemmar kommer att vara berättigade att
få tillbaka maximalt 2000 SEK på utgifterna på utvalda lokala restauranger (Local Dining Credit) och
maximalt 2000 SEK tillbaka på utgifterna på utvalda restauranger utomlands (Abroad Dining Credit)
per inlösenperiod. Utgifterna kan vara i en eller flera transaktioner. Denna förmån gäller för utgifter på
huvudkortet som registrerats för erbjudandet, såväl som eventuella extrakort som är registrerade på
samma huvudkort.
 
Toppen