Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag var nog lite otydlig. När jag skrev "nu är det bara några dagar kvar tills de borde börja släppas" menade jag just att det är de sista dagarna i september som får bonusresor just nu. Min poäng var istället att hittills har det funnits biljetter som går att köpa för pengar längre fram än så. Gränsen har gått vid månadsskiftet september-oktober ett tag nu, så frågan är om schemat ens kommer ha släppts när bonusresorna borde börja släppas. Alltså: när släpper SAS sina biljetter för oktober 2023?
Precis, longhaul verkar ha pausats efter 2023-09-30.

Försöker få ihop min resa från CPH till Lima i december fortfarande.

Men det blir ett stop för mycket hur jag än vrider och vänder på det. Finns det någon tråd där man kan läsa mer om liknande fall? Tänker på om det finns några undantag på 8 stopp gränsen, eller om man skall boka en separat resa på sista eller första delen av flygresan. Vad finns för risker med det isåfall? Tänker om flyg skulle bli försenat och allt inte är på samma bokning.
Vilka rutter har du hittat? Tekniska stopp, t ex Turkish Airlines till Mexico City via Cancun eller Panama City via Bogota, räknas inte med.

• Gilla
Reactions: Gus
Precis, longhaul verkar ha pausats efter 2023-09-30.

Okej. Då verkar det inte som att någon sitter på mer information om det. Lite off topic, men jag kan inte hitta den där tråden i forumträdet. Det verkar som att den ska ligga i Forum>Flygbolag>SAS Group & Eurobonus, men jag ser den inte där.

Okej. Då verkar det inte som att någon sitter på mer information om det. Lite off topic, men jag kan inte hitta den där tråden i forumträdet. Det verkar som att den ska ligga i Forum>Flygbolag>SAS Group & Eurobonus, men jag ser den inte där.
Jag hittar den på sida 2 i det forumet.
Om sas inte lagt in longhaul ännu efter september 2023 så kommer inte awards are dyka upp.

Normalt börjar ju vintertabellen i månadsskiftet okt/nov så lite konstigt är det. Troligtvis har detta att göra med Chapter 11 då de inte vet hur många plan de kommer ha tillgång till och eventuellt behöver dra in på longhaul trafik. Då vill man inte ha massa bokningar some måste hedras med andra bolag.

Jaha! Nu inser jag att ordningen på trådarna inte är strikt kronologisk.

Ja, det har nog mycket att tänka på innan de kan lägga sitt schema... Hoppas att de löser det snart.

Jaha! Nu inser jag att ordningen på trådarna inte är strikt kronologisk.

Ja, det har nog mycket att tänka på innan de kan lägga sitt schema... Hoppas att de löser det snart.
Jo trådarna kommer strikt i den ordning som de senast uppdaterades.
Det finns dock x antal trådar klistrade högst upp i varje sektion av forumet med trådar som är extra relevanta och innehåller specifik information.

Vilka rutter har du hittat? Tekniska stopp, t ex Turkish Airlines till Mexico City via Cancun eller Panama City via Bogota, räknas inte med.
Yes jag vet, och hoppades på att kunna boka Ist - PTY, men lyckades inte hitta flygresa till IST från CPH.

Så som det är nu är det CPH - FRA - MAD - BOG - GYE - LIM.

Hade behövt kapa antingen FRA eller GYE, men hittar inga lediga alternativ. CPH - LHR, CPH - MAD, hade funkat non-stop. CPH - IST hade funkat med 1 stopp, men inte hittat något av dessa ännu.

Därmed funderar jag på att köpa antingen CPH - FRA, BOG - LIM, eller GYE - LIM separat. Men känns tråkigt att slösa pengar när man ändå ska lägga 165k poäng. Samt risker som jag inte känner till med om man inte har alla flyg i en och samma bokning.

Har provat det men ingen lycka. Nu är jag tillbaka på ruta ett att köra CPH-X-IST-PTY-LIM, problemet är att jag inte hittar någon resa till IST från CPH eller GOT med max 1 stopp den 25 december.. Letar t.o.m. i ekonomi.
Släpptes 2 non-stop biljetter inatt från BOG - LIM 27 dec, så nu är vi hemma med hela resan även om vi fick skjuta på utresan en dag. Det enda som saknas är att vi flyger ekonomi först benet. Det hade varit najs att flyga just detta ben i business då det är där vi kommer spendera mycket tid på flygplats och därmed hade varit najs med lounge access. Nåväl, vi håller fortsatt koll om det släpps biljetter!

Tack Awardfares för upplysningen att det släppts biljetter! Rekommenderar starkt deras "Alerts" funktion.

• Gilla
Reactions: JPE
Toppen