naeem
Medlem
Hej!
Jag har nu efter ett antal år bestämt mig för att åter igen flyga och spendera lite smartare. Min målsättning är att kunna flyga med Premium och Business till eller under priset av Economy. Jag har beställt följande kort:
Jag har nu efter ett antal år bestämt mig för att åter igen flyga och spendera lite smartare. Min målsättning är att kunna flyga med Premium och Business till eller under priset av Economy. Jag har beställt följande kort:
- SAS Amex Elite
- SAS MC Premium
- Nå spend på 150k på Amex Elite för 2-4-1 voucher för årets längre resa, speciellt då vouchern gäller Star Alliance.
Betala alltid med Amex Elite, om det inte går så Curve (för GBIT till MC Premium vid kampanj) - Nå 200k EB poäng för max Fly Premium
Alltid med Curve (GBIT till MC Premium vid kampanjer) - Nå spend på 300k på Amex Elite för 2-4-1 voucher
Betala alltid med Amex Elite, om det inte går så Curve (för GBIT till MC Premium vid kampanj) - Fortsätta använda Curve för GBIT till MC Premium vid kampanj
- Ser detta vettigt ut eller har ni tips på förbättringar i strategin?
- Finns det någon nackdel med att använda Curve generellt? Ser inget syfte med att någonsin använda MC Premium direkt då poängintjäningen under kampanjerna är såpass bra.
- Borde jag prioritera båda 2-4-1 vouchers först? Vad är mest "värt"? Har tänkt att använda Fly Premium för flygen till UK, inget att slösa vouchers på såklart.