Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en 2-4-1 inbokad med Austrian, när jag läser på deras webbsida https://www.austrian.com/cn/en/baggage-calculator#/ står det att 2 handbagage (55x40x23 cm), 1 under sätetbagage (40x30x10 cm) och 2 resväskor (32 kg) ingår per person i Business. Visst är det 32 kg per resväska (inte 32 kg totalt uppdelat i 2 väskor?)?

När jag loggar in på bokningen på SAS så står det för 2 personer:
2 väska under sätet (40 x 30 x 15 cm)
+ 4 incheckade väskor

Dvs inget handbagage (55x40x23 cm) alls, behöver jag ringa in till SAS och kolla eller är det de generella bagagereglerna som står på Austrians webbsidan som gäller (kan inte se ngt om bagage när jag är inloggad på min bokning på Austrians webbsida)?

Har en 2-4-1 inbokad med Austrian, när jag läser på deras webbsida https://www.austrian.com/cn/en/baggage-calculator#/ står det att 2 handbagage (55x40x23 cm), 1 under sätetbagage (40x30x10 cm) och 2 resväskor (32 kg) ingår per person i Business. Visst är det 32 kg per resväska (inte 32 kg totalt uppdelat i 2 väskor?)?

När jag loggar in på bokningen på SAS så står det för 2 personer:
2 väska under sätet (40 x 30 x 15 cm)
+ 4 incheckade väskor

Dvs inget handbagage (55x40x23 cm) alls, behöver jag ringa in till SAS och kolla eller är det de generella bagagereglerna som står på Austrians webbsidan som gäller (kan inte se ngt om bagage när jag är inloggad på min bokning på Austrians webbsida)?
SAS klarar inte av att visa infon korrekt. Det som står hos Austrian gäller när du flyger med dom.
Det är kg per väska som gäller i detta fall.

Jag har bokat två resor på olika PNR med samma avreseort och destination, men fått olika poängkostnader för dessa. (GOT-BKK Economy | KUL-GOT Business)

För ena resan 126k (2 pers inkl 2-4-1) och den andra 150k (2 pers inkl 2-4-1)

Maritime SEA blir den styrande kostregionen dvs 100k och 210k för Eco resp Business. Jag blir inte klok på vad detta bör kosta och hur man faktiskt tänkt här i de olika fallen hos SAS.

Jag har bokat två resor på olika PNR med samma avreseort och destination, men fått olika poängkostnader för dessa. (GOT-BKK Economy | KUL-GOT Business)

Maritime SEA blir den styrande kostregionen dvs 100k och 210k för Eco resp Business. Jag blir inte klok på vad detta bör kosta och hur man faktiskt tänkt här i de olika fallen hos SAS.
Det bör väl kosta ekonomi ut (tor 50%) och business hem (tor 50%).
Då blir det 50+105=155k poäng per person.
Vad sas kommit fram till ser ju konstigt ut.

Det bör väl kosta ekonomi ut (tor 50%) och business hem (tor 50%).
Då blir det 50+105=155k poäng per person.
Vad sas kommit fram till ser ju konstigt ut.
SAS verkar ju iaf i ena bokningen ha räknat 50% av priset för BKK i eco (45k) och 50% av priset för KUL i business (105k), totalt 150k. Men hur de kommit fram till 126k för den ena resan är väl högst oklart.

Tittade som hastigast in på sas sida för star alliance bonusbokningar idag och då såg det ut som att alla mina tre vouchers fanns högst upp på sidan, men att utgångsdatum för dem såg fel ut. Är det på gång att man själv skall kunna boka med fler än en voucher själv kanske? Eller är detta inget nytt?

Tittade som hastigast in på sas sida för star alliance bonusbokningar idag och då såg det ut som att alla mina tre vouchers fanns högst upp på sidan, men att utgångsdatum för dem såg fel ut. Är det på gång att man själv skall kunna boka med fler än en voucher själv kanske? Eller är detta inget nytt?
Det är nytt sedan någon dag sedan att det nu visas flera vouchers för många, men att datumen inte stämmer på dom.
Så det är status quo med hur det var innan, du kan inte lita på informationen över huvud taget, men någon förändring har skett åtminstone och förhoppningsvis får de till en lösning på detta någon gång framöver.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen