Senaste nytt

SAS-biljetter efter 2023-03-25?

Ja, de släpps 330 dagar innan avgång. Så 3 augusti släpptes idag, 4:e imorgon etc.
Jag har koll på 330 dagar, poängen var att visa att det nog inte var ett enskilt misstag att släppa en dag efter sommarens blackout. Nu är bonusresor på den flighten igång igen efter sommaren. Det konstiga är att det verkar bara vara HND-CPH av alla SAS longhaul som har börjat släppas.

Ja, de släpps 330 dagar innan avgång. Så 3 augusti släpptes idag, 4:e imorgon etc.
En lite off-topic fråga: Hur bör man tänka med bokning med avseende på returbiljetten? Vänta tills de släppts och boka sen eller boka varje leg för sig och ringa kundtjänst för att använda 2-4-1 vouchern i efterhand?

En lite off-topic fråga: Hur bör man tänka med bokning med avseende på returbiljetten? Vänta tills de släppts och boka sen eller boka varje leg för sig och ringa kundtjänst för att använda 2-4-1 vouchern i efterhand?

Beror på hur mycket poäng och hur många vouchers du har. Kan du så är det bästa att hänga på låset och boka utresa online när den släpps och sen hänga på låset när hemresa släpps och boka den online som en separat bokning. Ring sen in och när du kommit fram avbokar du hemresan och lägger på den på utresan. Detta kräver dock att du kan ligga ute med poäng för 2 enkelresor (inkl. eller exkl. vouchers beroende på hur många du har).

Tillägg: Det finns ingen garanti att en resa kommer tillbaka igen och blir bokningsbar om man avbokar. Men i de flesta fall gör den det.

Last edited:
Ja det (bonusbiljetter) verkar ha börjat rulla igång nu för flera flygplatser så det släpp dygnsvis igen med början 1/9, framme på 3/9 just nu. Lite osäker på BOS och MIA, säsongsberoende(?) eller så har de bara sålt slut snabbt. HND tror jag när jag ser dem i luften, även om en i augusti visas tillgänglig.

• Gilla
Reactions: JPE
Last edited:
Toppen