Senaste nytt

SAS-biljetter efter 2023-03-25?

Big Birger

Medlem
Verkar inte som att några SAS-biljetter har släppts efter 2023-03-25, oavsett om man vill betala med pengar eller poäng (eller båda).

Det är kanske normalt för brytpunkten mellan "vinter" och "sommar"?
Någon som har en gissning när biljetter kommer att släppas för "sommar 2023" i så fall?
 
Med tanke på att flygbolag normalt inte släpper biljetter för ca 1 år framåt så är du minst 1 månad för tidig för att boka eventuell utresa 1 juni 2023. Du lär få vänta tills juni/juli tidigast. När det gäller bonusplatser så släpper SAS dom 330 dagar före avresan.
 
  • Gilla
Reactions: JNH

Big Birger

Medlem
Med tanke på att flygbolag normalt inte släpper biljetter för ca 1 år framåt så är du minst 1 månad för tidig för att boka eventuell utresa 1 juni 2023. Du lär få vänta tills juni/juli tidigast. När det gäller bonusplatser så släpper SAS dom 330 dagar före avresan.
Jag letar efter en resa till USA i april (mindre än ca: 1 år framåt) och det är 327 dagar till 2023-03-25 (vilket är färre än 330 dagar).

Vad har 1 juni 2023 med min fråga att göra? :)
 

AABack2ARN

Medlem
Övergången till sommartabellen S23 sker den 25:e mars är jag ganska övertygad om.

Men som skrivs ovan det är inte bara reward-biljetter som är borta med start 26:e mars. ALLA biljetter är borta. SAS har inte publicerat en enda flygning efter den 25:e mars (ännu). Normalt brukar flygningarna publiceras bortom 330-dagars gränsen ÄVEN om de inte går att boka.
 
Toppen