Senaste nytt

SAS öppnar Toronto dagligen mixat från Arlanda och Köpenhamn

Det lyder fint - tak for updaten. Og ja man kunne ønske at Canada følger IATAs opfordring og tager kravet om masker bort på fly snart, men at håbe på det sker før vi skal afsted er nok ikke realistisk. Vi må spise og drikke ekstra langsomt på turen over!

var där 5/8.

Tog tyvärr inga bilder men air canada-loungen som vi fick tillgång till var stor, rejält utbud med mat, vin, öl och även möjlighet till några starkspritsorter. Var värd komma i god tid för.

ansiktsmask när man inte å gälllde. Även i flyget på ditresan men ej hem såfort de stängt dörren till planet.
Glöm inte ETA och covid-grejen!
Ojdå, måste man alltså ha mask på planet till Kanada? Det hade jag missat. Här står det bara att det gäller till Kina SAS Safe Travel – Säkerhet och välbefinnande ombord | SAS

Men på hemresan behövs det alltså inte? Hur är det på restauranger och dylikt i Toronto? Krav?

• Gilla
Reactions: Gus
Innan sommaren var det så att man beställde med en qr-kod för att få olika smårätter i maple leaf loungen. Senast jag var där (denna vecka) så var den borta och man får gå fram för att få varm mat och plocka själv på kall mat. Ingen hade mask på sig i loungen iaf.

Ojdå, måste man alltså ha mask på planet till Kanada? Det hade jag missat. Här står det bara att det gäller till Kina SAS Safe Travel – Säkerhet och välbefinnande ombord | SAS

Men på hemresan behövs det alltså inte? Hur är det på restauranger och dylikt i Toronto? Krav?
Kanadas regler var tidigare i somras att alla plan till och från Kanada kräver mask på. Om något ändrats låter jag vara osagt, men jag skulle nog titta på Kanadas regler via officiella kanaler och inte någon sas sida. Vad sas säger trumfar inte regler/lagar i Kanada.

• Gilla
Kanadas regler var tidigare i somras att alla plan till och från Kanada kräver mask på. Om något ändrats låter jag vara osagt, men jag skulle nog titta på Kanadas regler via officiella kanaler och inte någon sas sida. Vad sas säger trumfar inte regler/lagar i Kanada.
Hälsningar från AC 774, LAX - YUL

Mask på gäller fortfarande.

Mvh
/NotRyan

• Gilla
Toppen