Senaste nytt

Diskussion om SAS vin ombord samt annan dryck

Har SAS några som helst planer på att återinföra tryckta menyer och vinlistor ombord? Känns rent utsagt covid-osäkert att behöva be besättningen rabbla upp alla dryckesalternativ samtidigt som de lutar sig mot en.
Ingen aning vilka planer SAS har, men vinurvalet och övrigt dryckesurval finns på IFE (dock med något enstaka utbyte), och på utresan (då det fanns tre alternativ) hade de bilder på huvudrätterna på en läsplatta för att hjälpa valet. På återresan var det två alternativ och ingen läsplatta, så kanske crew-beroende.
 
Inget pre departure på CPH-ORD vare sig TeR. Maten var i klass med charter på 80-talet och (danska) besättningen mest besvärad över att det var passagerare ombord.
 
Har SAS några som helst planer på att återinföra tryckta menyer och vinlistor ombord? Känns rent utsagt covid-osäkert att behöva be besättningen rabbla upp alla dryckesalternativ samtidigt som de lutar sig mot en.
Vad kan vi göra annat än att anmärka på detta? Om de förstår att det kostar pengar i förlorade intäkter kanske de gör något åt saken.. Hoppas kan man alltid i alla fall. Har precis skickat ett mail till kundservice..

“Menyer / vinlista och a la carte.

Hej!

Jag har under augusti månad flugit Lufthansa Business Houston - Frankfurt och nu senast i december Lufthansa business Washington - Frankfurt. Där är serveringen precis som innan pandemin. Dvs. Menyer, vinlistor och a la carte servering.

När avser SAS att återinföra detta? Det blir en naturlig följd att era tidigare kunder (jag) flyger med andra bolag, tills ni återställt förväntad service ombord, på vad som borde anses viktiga revenue biljetter i business.”

Om lite feedback kan nå rätt person hos SAS så kanske de inser att detta inte är en vettig “besparing” längre..
 
Vad kan vi göra annat än att anmärka på detta? Om de förstår att det kostar pengar i förlorade intäkter kanske de gör något åt saken.. Hoppas kan man alltid i alla fall. Har precis skickat ett mail till kundservice..

“Menyer / vinlista och a la carte.

Hej!

Jag har under augusti månad flugit Lufthansa Business Houston - Frankfurt och nu senast i december Lufthansa business Washington - Frankfurt. Där är serveringen precis som innan pandemin. Dvs. Menyer, vinlistor och a la carte servering.

När avser SAS att återinföra detta? Det blir en naturlig följd att era tidigare kunder (jag) flyger med andra bolag, tills ni återställt förväntad service ombord, på vad som borde anses viktiga revenue biljetter i business.”

Om lite feedback kan nå rätt person hos SAS så kanske de inser att detta inte är en vettig “besparing” längre..
Skrev in i förra veckan och sa att jag saknar varm handuk, duk, glas-glas samt praliner i plus. Fick till svar att det skulle vidarebefordras till ansvarig. Hoppas så sker.
 
Vinerna på kort och mellandistans har verkligen tagit ett steg neråt. Hur det ens var möjligt från den tidigare låga nivån.

Det franska bubblet på europaflygningarna verkar blivit ersatt av en sötsliskig cava. Just nu är det vita vinet en Riesling som är så dålig att jag knappt skulle ha det som matlagningsvin.

Det borde finnas ekonomi i att sälja en champagne och lite schysstare viner ombord. Får nästan känslan av att de inte vill att någon ska dricka något ombord.
 
Vinerna på kort och mellandistans har verkligen tagit ett steg neråt. Hur det ens var möjligt från den tidigare låga nivån.

Det franska bubblet på europaflygningarna verkar blivit ersatt av en sötsliskig cava. Just nu är det vita vinet en Riesling som är så dålig att jag knappt skulle ha det som matlagningsvin.

Det borde finnas ekonomi i att sälja en champagne och lite schysstare viner ombord. Får nästan känslan av att de inte vill att någon ska dricka något ombord.
Kommer aldrig funka. Ska man då ta betalt för dessa i plus? De klarar ju idag inte ens av att ha koll på vad som finns i vagnen.

De får väl göra som BA gjorde tidigare och erbjöd bättre dryck till försäljning i economy än vad som serverades i Business. Ville man ha något från economy fick man betala för det. BA har dock fixat till några av dessa annomalier och erbjuder nu premium gin även i Business.
 
Vinerna på kort och mellandistans har verkligen tagit ett steg neråt. Hur det ens var möjligt från den tidigare låga nivån.

Det franska bubblet på europaflygningarna verkar blivit ersatt av en sötsliskig cava. Just nu är det vita vinet en Riesling som är så dålig att jag knappt skulle ha det som matlagningsvin.

Det borde finnas ekonomi i att sälja en champagne och lite schysstare viner ombord. Får nästan känslan av att de inte vill att någon ska dricka något ombord.
Tja, före Corona så hade man ju ett rött, ett vitt och ett premiumvin ombord som kostade 10 kronor extra. Så, det går om man vill.
 
Toppen