Senaste nytt

Inga SMS från AMEX SafeKey längre?

Jag har aldrig haft några problem, det har fungerat hela veckan. Provade nyss fungerade då med. Mail och sms dök upp samtidigt.

När det gäller operatör har jag Tre nu. Har tidigare under året haft både Fello och Tele2. Det utesluter nog att det skulle vara ett problem hos någon operatör.

Har aldrig funkat för mig. Däremot funkar tvåfaktorsautentisering vid inlogg på hemsidan med sms. Har alltid förundrat mig, men liksom en tidigare inläggsförfattare har jag inte orkar ligga på utan kör med mail.

Eftersom det är lite olika om vi har problem kan jag tillägga att jag använder Telia som operatör.
Funkar fint med Telia för mig.
40147.jpg

Telia, senast igår fått SafeKey kod. Konstiga är att koden i SMS och e-post är olika, och jag tror mig minnas att koden i e-posten inte funkat medan SMS varit felfritt.

Mitt senaste SMS från AMEX är i lördags. Sedan dess fungerar inte längre SafeKey eller annan bekräftelse på hemsidan när man behöver verifiera med SMS. SafeKey-koden skickas dock över också mail så inga problem att göra köp.

Någon annan med liknade problem? Det råkar vara samma dag som jag aktiverade ett nytt kort (Platinum utöver tidigare SAS-kort), känns väldigt mycket slump att problemet uppstår då.

Varit i kontakt med support och bekräftat mitt telefonnummer, men de ser inget konstigt utan säger bara att det ska fungera.

Jag har haft samma problem av och till med smsen. Var i kontakt med Amex första gången det började krångla i början på året och trots att allt var korrekt så sa Kundservice(Centurion) att felet var på deras sida. Sen efter ett par veckor fungerade det igen för att börja krångla i början på sommaren igen. Nu fungerar det dock. Jag har haft samma nummer men när det började krånglade hade jag Telia och sedan när problemet kom tillbaka hade/har jag Tele2. Kort sagt, felet är hos Amex.

Toppen