Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

palmen

Moderator
Jag såg en mer eller mindre likadan samsonite i deras outlet-butik i Stockholm (Barkarby) för 6-700 kronor (kan ha varit samma modell). Fanns dock enbart 2 stycken kvar och det var för 1 månad sedan.
 

jG_

Medlem
Har själv en vanlig Samsonite B-Lite 55cm (inte fresh, så den måste ju vara sunkig :) ). Är ivf rikigt nöjd med den.
Uppskattar den låga vikten mest. ...enda nackdelen är att det lite snålt med småfack, men det blir väl så om man ska ha låg vikt.
 

Henry

Medlem
Har spanat in följande modeller:
B-Lite Spinner
B-Lite DLX Spinner
X'Blade Light Spinner
Någon som har några åsikter? Skall till London över dagen för att shoppa lite mot slutet av månaden och tänkte eventuellt komma hem med en väska. När jag tittar på Samsonites brittiska hemsida verkar dock priserna något högre där - någon som vet hur priserna i London står sig mot Sverige?
 

Palazzi

Medlem
Har spanat in följande modeller:
B-Lite Spinner
B-Lite DLX Spinner
X'Blade Light Spinner
Någon som har några åsikter? Skall till London över dagen för att shoppa lite mot slutet av månaden och tänkte eventuellt komma hem med en väska. När jag tittar på Samsonites brittiska hemsida verkar dock priserna något högre där - någon som vet hur priserna i London står sig mot Sverige?

Det har ju blivit ganska mycket dyrare bara senaste månaderna....pundet har stärkts 12.5% på 5v...
 

FF#1

Medlem
Jag använder en större modell av Targus ryggsäck som ledigt rymmer 2 datorer+ tillbehör samt det som behövs för en övernattning.
Sen så brukar jag ibland dessutom ta med en liten bag för kompletterande packning när jag är borta fler nätter. Antagligen i gråzonen då datorväskan är större än handbagaget men det har gått bra hitils.

Rekordet med handbagage var mellan LLA-ARN-GOT på glada 90 talet. Hade en mycket liten bag, men den vägde 17,2 kg. Innehöll en 75A volvogenerator samt 5 i kg smörjfettsförpackningar, tur att den inte vart vägd...
 

ACervin

Medlem
När det gäller priser utomlands tycker jag att Sverige ofta framstår som hyggligt billigt. Elektronik ligger vi riktigt bra till på. Mitt bästa tips är att om du vet vad du vill ha så kolla på Amazon UK. Eftersom det är inom EU tillkommer ingen moms eller tull och priserna på frakt har blivit väldigt rimliga. Jag har köpt allt från squash racket till pepparkvarnar, brödrostar och DVD till halva priset jämfört med Sverige eller fina gatan butiken i London. Googlar du Amazon hamnar du i USA. Se till att du lägger till UK eller DE om du vill kolla Tyskland också.
 

Palazzi

Medlem
När det gäller priser utomlands tycker jag att Sverige ofta framstår som hyggligt billigt. Elektronik ligger vi riktigt bra till på. Mitt bästa tips är att om du vet vad du vill ha så kolla på Amazon UK. Eftersom det är inom EU tillkommer ingen moms eller tull och priserna på frakt har blivit väldigt rimliga. Jag har köpt allt från squash racket till pepparkvarnar, brödrostar och DVD till halva priset jämfört med Sverige eller fina gatan butiken i London. Googlar du Amazon hamnar du i USA. Se till att du lägger till UK eller DE om du vill kolla Tyskland också.

Samma här. Köper t.om en del mat/dryck/kaffe på sidan:p Ligger ju alltid koder för gratis frakt uppe nätet också....så man slipper de på saker under 25 £ också :)
 
Toppen