Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

sunkan

Medlem
Är också sjukt sugen på en Rimowa Hybrid. Klämde en del på den när jag var i New York senast. Har inte sett den i Sverige än? Någon som vet om den finns att få tag i och vad den kan tänkas kosta här?

Mvh

Christian
 

Tjaeng

Medlem
Är också sjukt sugen på en Rimowa Hybrid. Klämde en del på den när jag var i New York senast. Har inte sett den i Sverige än? Någon som vet om den finns att få tag i och vad den kan tänkas kosta här?

Mvh

Christian

Har sett den på NK reseffekter i Stockholm för 4500. Bestämde mig dock för en Bolero (inte lika uttalade pucklar) för 3500 på Strandlins. Rymmer fortfarande en tjock laptop, har hårt skal på ovansidan under fickorna och håller måttreglerna hos bolag som kräver max 20cm tjocklek.
 

Ozz

Medlem
Är också sjukt sugen på en Rimowa Hybrid. Klämde en del på den när jag var i New York senast. Har inte sett den i Sverige än? Någon som vet om den finns att få tag i och vad den kan tänkas kosta här?
Mvh
Christian
Enligt generalagenten i Sverige skall den inte vara släppt i Sverige ännu. Nu var det tre veckor sedan jag pratade med dem och då hade de inte släppt den än, hur det ser ut nu vet jag inte. Jag köpte min direkt av dem.

Bäst och billigast är nog Lufthansa WorldShop. Man kan få varorna hemskickade till Sverige för €9,50.
https://www.worldshop.eu/search-result/rimowa hybrid?1
Grymt bra pris då den skulle ligga på mellan 7-8K i Sverige.

Har sett den på NK reseffekter i Stockholm för 4500. Bestämde mig dock för en Bolero (inte lika uttalade pucklar) för 3500 på Strandlins. Rymmer fortfarande en tjock laptop, har hårt skal på ovansidan under fickorna och håller måttreglerna hos bolag som kräver max 20cm tjocklek.
Jag var också inne på Bolero'n först och beställde den från Strandlins som sedan hörde av sig och sa att den hade utgått ur Rimowas sortiment. Den Bolero'n som Strandlins har i lager nu för 3795kr är den lilla kabinväskan för pärmar etc.
 
Kör dags läget hederlig svart Samsonite som är snart 10 år gammal. Den har varit med i Thailand 2 gånger, i USA 2 gånger samt på hundratals avgångar inom Europa. Varit jätte nöjd men dags att köpa ny. Funderat om Rimowa Salsa Deluxe Red...

2012-10-30 21-38-01.png

Om du har massor av EB poäng så du kan lösa en ny väska mot poäng också:
SAS EuroBonus Shop: Rimowa Trolley SALSA AIR 822-52, 56 cm
 

Concorde

Founding Member
Det blev en Samsonite Spinner för två veckor sedan på Macy's. Nedsatt från 400USD till 200USD, köpte även den största som gick för 250USD istället för 500. Hittills mycket nöjd. Den klarade JFK-LHR-ARN incheckad galant samt passade med lite marginal i hatthyllan på en liten Embraer igår. Verkar inte säljas i Sverige dock?

Amazon.com: Samsonite Luggage Hyperspace Spinner 21.5 Expandable Suitcase, Galaxy Black, One Size: Clothing
För kortare resor tar jag en weekend väska som jag köpte i Buenos Aires och en resegarderob för skjortor/kavajer/kostymer:
Arandú :•: Talabartería Argentina
 

Tjaeng

Medlem
Jag var också inne på Bolero'n först och beställde den från Strandlins som sedan hörde av sig och sa att den hade utgått ur Rimowas sortiment. Den Bolero'n som Strandlins har i lager nu för 3795kr är den lilla kabinväskan för pärmar etc.

Vad synd. I min mening standardmodellen nästintill perfekt, det enda man kunde ha önskat sig är fyra hjul på kabinmodellen (vilket å andra sidan skulle bli jobbigare utomhus med kullersten etc). Jag misstänker att jag fick min till mistake price då websiten då listade den för 4295kr (NK 4599), men när kassan blinkade 3499kr var det bara att tacka och ta emot.

Fast då fanns ju inte heller Topas stealth ute på marknaden ännu. Sneglade en massa på metallväskorna, men bestämde mig för att jag inte ville ha aluminium (Topas) eller missfärgad aluminium (topas titanium). Den svarta å andra sidan... kanske när det blir dags för en ny stor resväska.
 

sunkan

Medlem
Vad synd. I min mening standardmodellen nästintill perfekt, det enda man kunde ha önskat sig är fyra hjul på kabinmodellen (vilket å andra sidan skulle bli jobbigare utomhus med kullersten etc). Jag misstänker att jag fick min till mistake price då websiten då listade den för 4295kr (NK 4599), men när kassan blinkade 3499kr var det bara att tacka och ta emot.

Fast då fanns ju inte heller Topas stealth ute på marknaden ännu. Sneglade en massa på metallväskorna, men bestämde mig för att jag inte ville ha aluminium (Topas) eller missfärgad aluminium (topas titanium). Den svarta å andra sidan... kanske när det blir dags för en ny stor resväska.

Som sagts ovan så har Bolero utgått. Den som jag antar ersätter är Salsa Deluxe Hybrid som till skillnad från Bolero har fyra hjul samt vad jag tycker det ser ut som på bilder lite mer utstående fickor på fronten.

Jag klämde på den i NYC och där kostade den 595-695 USD.

/Christian
 

TjudöBoy

Medlem
Köpte en ny Bright Lite Diamond Upright 55cm/20inch Fuchsia i vintras då jag var på kurs i Åbo. Var ut till Bauhaus i Raisio för inköp av lite bra att ha grejor ;) och passade på att åka förbi BAG STAGE i Kauppakeskus Mylly.
Färgen är kanske int direkt den "manligaste" (man måste bejaka kvinnan i sig ibland) men den är lite mer mörklila i verkligheten och så sticker den ju ut lite bland alla svarta väskor och därmed lättare att hålla reda på efter en lång vistelse i loungen...:p
 
Toppen