Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

J.Myller

Medlem
epic_discovery_kabinvska.jpg

Använder en Epic Discovery Slim 55cm som kabinväska. Bra pris och har fungerat väldigt bra i min ägo. Har haft denna i två år nu och den verkar tåla en del misshandel. Köpte den för att den har rejäla hjul (Hjulen på min förra väska blev misshandlade efter en promenad i Stockholm).
 

Jonas C

Medlem
Jag använder sedan två år tillbaka min Lowepro Fastpack 250 kamera ryggsäck. Den kan i princip beskrivas som den mest praktiska ryggsäck som någonsin producerats. I kamerafacket får jag in mitt kamerahus + 3 objektiv, blixt och lite annat smått. Det lilla ytterfacket är av perfekt storlek för att rymma ett boardingkort utan att behöva vika det, och passet har sin egna lilla ficka det också.

I övre facket får jag plats med necessär, och kläder för en vecka. Finns även ett fack för dator på sidan, där jag får plats med min 13" Macbook + laddaren ovanpå, och om inte datorn följer med så brukar jag förvara böcker där istället. Perfekt när man vill plugga i loungen några timmar.

fastpack250stuffed.jpg
 

Jonas C

Medlem
En riktigt smart ryggsäck det där.
Jag är ganska imponerad över att du har tillräckligt med plats för en hel vecka. Jag har uppenbart mycket att lära av dig när det gäller just packning... :p

Tjaa, en 4 dagars weekend är nog väskan mest optimal för, men om man skippar datorn och ett kameraobjektiv så får man med viss ansträngning in nog med kläder för en vecka ;)
 

twiggs

Medlem
Jag är ganska imponerad över att du har tillräckligt med plats för en hel vecka. Jag har uppenbart mycket att lära av dig när det gäller just packning... :p

+1

Jag brukar i princip alltid fylla kvoten på 3 incheckade väskor (som dock inte alltid väger 32 kg/st) plus 1-2 handbagage om resan innefattar övernattning. Hellre att jag tar med mig för mycket än för lite!
 

lnixon

Medlem
Gah. Nu har jag surfat hela kvällen efter en kabinväska (eller ryggsäck med hjul) som har laptopfack, kostar mindre än 1500 kronor och som inte är svart. Hur svårt ska det vara?
 

ACervin

Medlem
Kör med Eagle Creek. Hyggligt stora hjul, ryggsäcksfunktion med höftbälte vilket är bra om man har ytterligare en rullväska eller på dåligt underlag. Max mått för handbagage. No matter what garanti, som jag inte har behövt utnyttja så det vet jag inget om. Finns i icke svart.
porträtt.jpg
 

ACervin

Medlem
Min har några år på nacken nu. Inköptes i San Diego efter att ha blivit av med incheckat bagage då jag svor eden att aldrig ha något viktigt såsom kostymen incheckad. Den heter Twistpack 22. Den verkar rätt lik Activate 22. Min har inget laptopfack. Jag bara lägger datorn bland kläderna, eller i ytterfacket om den skall upp snabbt igen. Klart nöjd verkar hålla ihop bra.
 
Toppen