Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

jumbooze

Medlem
Folk som röker är patetiska och det blir ännu värre när ni ska röka på toaletten även fast det står "NO FUCKING SMOKING" över hela flygplanet.

Nej, detta är för att folk är döva och har tunnelseende, för skylten med rökningen förbjuden på toa är ibland 50 cm högre upp än vad "fimpa här" bilden är.
 
A

Aurora

Guest
- Folk som tvunget ska gå på toaletten 30 sekunder innan vi ska gå ner för landning. Ni har haft hela resan på er att gå, klarar ni inte att hålla er i 20 minuter så har ni problem.

Bare sånn OBS, hvis man har flyskrekk kan man få en rimelig generøs blære innimellom. Når man er nervøs og skal ut og fly drikker man ofte mye vann. Både før flighten, og ombord. Personlig har jeg opplevd å sitte der og være smånervøs, før man må på do plutselig. Veldig. Da må man bare gå. Dette kan typisk ha en sammenheng med innflyvning fordi man da passerer skylag som skaper lett turbulens og ekstra nervøsitet. Man skyndter seg da for å slippe å sitte å ha fysisk vondt under resten av innflyvninga :) Ja, man har jo et problem, men det er kanskje ikke noe man skal hovere så innmari over :)
 
Håller med om allt utom det sista då jag till hör de som är halvvägs ute så fort man får resa sig. Om man sitter i economy och har koll på sina saker kan man ta sig genom hela C-kabinen på EU-flighter innan någon annan hinner reagera. Så visst hjälper det ibland.

Men jag antar att du avser de som ställer sig upp i gången och sedan fipplar i 10 minuter med sina prylar?

Delvis, men främst att de ställer sig upp innan vi dockat med gaten och ska ha ner sina grejor. Visst sitter man relativt långt fram och enbart har en pryl med sig går det säkert att armbåga sig fram så man kommer av direkt efter C-pax, men har man så bråttom så bör man kanske tagit en tidigare flight :)
 

Hansi

Medlem
Att framförvarande ställer sig upp när det plingar är jä:la irriterande men typiskt svenskt. I Kina är det värre, där ställer man sig upp när planet landat och reverserar - jä;la bönder :) Vem är bäst?
 

maba

Medlem
Jag förstår mig inte på folk som går ombord på planet, lägger upp sin väska i den tomma bagagehyllan och därefter stänger luckan. Tror de att de ska få ha hela bagagehyllan för sig själva, att ingen kommer vilja att öppna den bara för att den är stängd? Jag blir så trött på dessa tomtar.
 

kexxcream

Medlem
Den här listan kan göras väldigt lång:

* Folk som får utbrott när man rundar i kön till incheckningen och tror att jag försöker smita förbi dem trots att man ger dem företräde. Lösning: Business check-in.
* Skrikande barn på flyg. Lösning: Bose QC15.
* Folk som går förbi till Eco-kabinen och tokstirrar på en när man sitter i C. Vet inte vad det beror på, kanske åldern eller kläderna. Lösning: tokstirra tillbaka och säga "kavajen är från Zara!".
* Incheckningen på ORD (m.fl.) för You Knighted Airlines där flertalet anställda knappt vet vad en dator är. Lösning: morfin.

To be continued..
 

Mr.Smith

Medlem
Barn, barn och barn! nej jag skojar bara. Om jag ska vara ärlig så tycker jag faktiskt det kan vara lite kul med barnskrik ibland (helt seriöst! Har själv ej barn) om det blir för mycket har jag som sagt mina Bose vilket gör ett hyffsat jobb.

När jag flyger brukar jag komma ihåg varför jag hatar människor. Alla dom sämsta sidorna visas på flygplatsen/flygplanet.

1) Folk med för mycket bagage, och speciellt kineser/asiater överlag (ursäkta att jag drar alla över en kam) men seriöst, hur jädrans mycket prylar behöver ni med er??? Okej om ni ska ha med hela huset, men kan ni åtminstonde checka in bagaget så jag som reser med en liten väska får plats med den i hyllan?

2) Ungefär som ovan, men personer som fyller upp rad 1-2 med bagage trots att ingen sitter där, då får jag gå ner till rad 4-5 och nästan knuffa mig tillbaka. Någon gång ska jag sno din väska, varför sätter du den på rad 1-2 om du sitter på 15?

3) Människor som ska gnälla på precis allt när man sitter på planet. Ingen som tvingar dig att flyga med bolaget i fråga, stanna hemma eller res med någon annan.

4) Människor som jobbar inom service incheckning/bag drop/ombord/what ever... Som inte förstår att en tråkig attityd och dålig servicekänsla bara ger en dålig vibb av flygbolaget. Seriöst, bjud lite på dig själv eller byt jobb.

5) Personer som inte respekterar min zon. Håll dig på din kant så håller jag mig på min, om du ska läsa tidningen flyg Emirates FIRST eller något, du sitter inte hemma vid köksbordet och kan bre ut dig precis hur som helst. Respektera dina grannar okej?

6) Folk som suckar, stönar eller är allmänt negativa. Ja det kan vara jobbigt att flyga ibland, varmt, trångt osv.. Men vad tror du jag tycker? Ja jag håller tyst och försöker göra mitt bästa, vad hjälper det att vara så förbannat negativ hela tiden?

7) Stressade människor och speciellt Stockholmare (ja jag reser mycket via Arlanda och ja nu drar jag alla över en kam igen, sry!)
Det är ett evigt jäktande, det ska trängas före, man ska stå en tusendelsmilliter från bagagebandet osv.. Och när planet landat ja då springer man gärna över alla medpassagerare om så behövs, att du hade bagage att hämta gör ingenting... Du springer gärna ner dit för att stå och vänta.

Seriöst, stressa ner lite, du har bagage.. Du hinner ner dit INNAN bagaget kommit även om du väntar 2,5 mikrosekunder extra.

8) Gubbar... Dessa eviga gubbar... (Ja jag vet... SRY!!!!) Vi vet nog alla vilka vi pratar om... Någon typ av mellanchef på ett astråkigt företag, gärna inom bank-/finanssektorn som jobbat lite för länge och för mycket. Du har givetvis högsta statuskort, du tränger dig före, du är otrevlig, du lyssnar inte på någon. Du ska även ha med hela bohaget i form av en stor resväska + datorväska. Du plockar inte ut något förrens det är din tur i säkerhetskontrollen, samma sak på flygplanet. Då bromsar du upp kön av människor genom att först slänga upp din onödigt stora väska, för att sedan börja klä av dig mitt i gången.....

Att du sedan fäller ner stolen trots att du vet vad som gäller, gör dig ingenting. Datorn används också, även mobilen trots att du mycket väl vet vad som gäller. Men det spelar ingen roll, du har ingen tid att lyssna eller följa regler, regler som kanske är väldigt onödiga men som trots allt är lätta att följa så allt flyter på.
 
Två saker som gör mig vansinnig:
- Barn som sparkar i stolsryggen och föräldrar som inte har vett att säga ifrån. Att barn låter är visserligen irriterande, men det kan jag stå ut med. Det ligger i deras natur, även om det inte skadar om föräldern säger till. Att sparka i ryggen är däremot allt annat än ok!
- Folk som inte kan respektera den streckade linjen vid bagagebandet, där det tydligt är markerat med STOP. Man står på avstånd och försöker hålla koll på sitt bagage. Då ska någon stressad idiot gå fram och ställa sig precis vid bandet och skymma all sikt, trots att inte heller deras bagage är i synhåll. Speciellt vanligt med skidturister på OSD har jag märkt...
 
Last edited:

CarlT

Medlem
Den här listan kan göras väldigt lång:
* Folk som går förbi till Eco-kabinen och tokstirrar på en när man sitter i C. Vet inte vad det beror på, kanske åldern eller kläderna. Lösning: tokstirra tillbaka och säga "kavajen är från Zara!".

Klassiker, det värsta är när man flyger long haul och sitter i en kabin som passeras av ekonomiklasspassagerare. Vet inte hur många ilskna blickar jag fick när jag flög hem från BKK en gång, som om jag hade gjort någonting emot dem.
 
Toppen