Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Jakob K

Medlem
Inrikesflyg i USA har seglat upp som en ny irritationsmaximerare på min lista. Det är verkligen jättesunkigt oavsett kabinklass/status. Långa köer oavsett status, besvärliga inkonsekventa TSA-kontrollanter etc. Avstånden i USA är ju enorma - men man flyger ofta med regionalmaskiner...! (Har just suttit på en utsåld CRJ-700 SkyWest Airlines) i 3h 27m. Förvisso på 1C i domestic first - men ändå.
 

Trox

Medlem
Inrikesflyg i USA har seglat upp som en ny irritationsmaximerare på min lista. Det är verkligen jättesunkigt oavsett kabinklass/status. Långa köer oavsett status, besvärliga inkonsekventa TSA-kontrollanter etc. Avstånden i USA är ju enorma - men man flyger ofta med regionalmaskiner...! (Har just suttit på en utsåld CRJ-700 SkyWest Airlines) i 3h 27m. Förvisso på 1C i domestic first - men ändå.

Små och trånga plan, större passagerare. Flög med en CRJ därborta i mars. Flygvärdinnan Daniel hade minst en hand i fickan under hela flygningen. Jag hade någon eco plus-biljett. Ingenting ingick.

Loungerna är ungefär lika roliga som en skolbespisning.
 

palmen

Moderator
Råkade ut för detta i vintras på Arlanda. Inte nog med att jag hade fulaset och mest sönderslagna väskan på bagagebandet, så höll någon precis på att gå iväg med den när jag gick fram till bandet. Priority taggen borde ju ha sagt något till människan…

Tror dock inte att vanliga svenssons vet vad prio-taggen på bagaget är för något och om han/hon har en sådan eller ej.
 

Jonas C

Medlem
Tror dock inte att vanliga svenssons vet vad prio-taggen på bagaget är för något och om han/hon har en sådan eller ej.

Finns nog en sanning i det. Ibland fäster de röda "HEAVY" taggar på väskorna efter att man har checkat in dem, så jag antar at Prio-taggen kan förväxlas mot denna.
 

johhenrik

Medlem
Heh, jag har haft en svart Samsonite kabinväska i 10år. Jag har aldrig varit med om att någon tagit mitt handbaggage i hatthyllan. :)
 

chazzie

Medlem
Inrikesflyg i USA har seglat upp som en ny irritationsmaximerare på min lista. Det är verkligen jättesunkigt oavsett kabinklass/status. Långa köer oavsett status, besvärliga inkonsekventa TSA-kontrollanter etc. Avstånden i USA är ju enorma - men man flyger ofta med regionalmaskiner...! (Har just suttit på en utsåld CRJ-700 SkyWest Airlines) i 3h 27m. Förvisso på 1C i domestic first - men ändå.

Känner igen det, åkte på en fullt maxad B738 EWR-LAX och utöver vatten ingick inte något, en klart osexig upplevelse i närmare 6 timmar, lägg till DirectTV som kostade x dollares... Lyckligtvis fanns god underhållning på medhavd platta och jag tackade högre makter att jag införskaffat mina QC15 strax innan resan!
 

KNA

Medlem
Kanske redan postad, men rätt kul. Satt senast förra veckan bredvid en filur som tog av sig barfota och tryckte fossingarna mot väggen framför. Osmakligt.

If You Do Any Of This On A Plane - Everyone Hates You

Tog inte många timmar innan AB körde artikel om sidan "
Passenger Shaming"

Kunde fått två bilder i en under senaste flighten men gjorde det inte ...

Stolsgrannen dök upp barfota i flip flops tryckte fötterna mot stolsryggen framför , senare när han skulle sova tog han av skjortan tyckte det var för varmt , tog en timme innan cabinpersonalen täckte över han med filt
 
Toppen