Senaste nytt

SJ Lounger

Än så länge har jag bara provat frukosten, och den är väl helt okej. Annars är det skönt att kunna sitta och jobba ostört innan resan och slippa vara orolig för att bli av med sina prylar. :)

Men annars är hela upplevelsen ett njae. Här har SJ mycket att jobba på.

- Öppettider. Varför i hela friden stänger de så tidigt på dygnet?
- Sätt in mer tillmötesgående och serviceinriktad personal. Bemötandet är ju en del av den premiumprodukten man köpt. Fast det är klart, med deras minimala lön in jag tänka mig att de inte är tillräckligt motiverade.
- Var sjutsingen är all alkohol? ;)

Vad tycker ni om SJs lounger?
 

Hachans

Medlem
Nu har jag inte varit inne sen pandemin. Men de skärpte till sig på slutändan med bättre mat och så. Servicen har funkat när jag dundrat in med knepiga frågor, mycket bättre än över disk. Men det är kanske dit de anställda i resebutikerna fått gå.

Alkohol behöver jag ärligt talat inte men hade varit nice med en läskfontän. Nu blir det med Lounge to go med Amex och sen inta maten i loungen.
 

henrik l

Medlem
Tycker att utbudet har blivit något bättre, om man inte har för höga krav och vill ha något lättare att äta mitt på dagen. Fick en positiv överraskning i Göteborg några dagar före jul då dom serverade ett enklare julbord.
 

Hachans

Medlem
Man har tillgång med en förstaklassbiljett Stockholm-Uppsala. Misstänker att loungerna inte har någon jättebudget.

Pendlade Uppsala-Stockholm i 1:a klass i flera år och kan säga att antalet gånger jag varit i loungen i samband med de resorna räknar jag lätt på ena handens fingrar. Det är inte så många pendlare där.
 

intuition

Medlem
Har bara haft möjlighet att testa en gång (I Stockholm) och då är mitt största klagomål öppettiderna.
Dessutom var det något strul med inscanningen, så jag kunde inte öppna dörren. Tjuvade in mig när någon gick ut och då var det några minuter kvar på öppettiden, men över en timme till avgång. Hade verkligen uppskattat att sitta i en lunge före avgång, men den gången hann jag bara med att gå på toaletten. Tror att all mat också redan var bortplockad typ 10 minuter före stängning.
 
Har bara haft möjlighet att testa en gång (I Stockholm) och då är mitt största klagomål öppettiderna.
Dessutom var det något strul med inscanningen, så jag kunde inte öppna dörren. Tjuvade in mig när någon gick ut och då var det några minuter kvar på öppettiden, men över en timme till avgång. Hade verkligen uppskattat att sitta i en lunge före avgång, men den gången hann jag bara med att gå på toaletten. Tror att all mat också redan var bortplockad typ 10 minuter före stängning.
Ja... har själv aldrig kunnat scanna, och varje gång möts man av sur personal som dumförklarar en.

Tror absolut att de kan budgetera för längre öppettider. Speciellt nu efter pandemin när alltfler reser.
 

Jönsson

Medlem
Ja... har själv aldrig kunnat scanna, och varje gång möts man av sur personal som dumförklarar en.

Tror absolut att de kan budgetera för längre öppettider. Speciellt nu efter pandemin när alltfler reser.
Sur personal? Det känner jag inte igen. Min erfarenhet är att de brukar vara fantastiskt trevliga och hjälpsamma.

Exempel
Ett stort tack till värdinnan på SJ lounge Stockholm som hämtade en huvudvärkstablett från sin egen handväska, när det inte fanns några tillgängliga i loungen.
 
Sur personal? Det känner jag inte igen. Min erfarenhet är att de brukar vara fantastiskt trevliga och hjälpsamma.

Exempel
Isåfall har jag haft otur under mina loungebesök.

Kul att du nämnde det om huvudvärk. Just en sån sak är ett exempel på riktigt bra service, när de gör något utöver det vanliga.

Jag har själv varit med om såna tillfällen då personal noterat att man mår dåligt, och man då fått ett varmt och riktigt professionellt bemötande, dock har det alltid varit ombord på ett tåg. :)
 
Toppen