Senaste nytt

SAS Webshopping

SvartMjolk

Medlem
Jag antar du menar att du inte får ersättning för en biljett bokad med poäng om du t.ex. blir sjuk, inte att övriga grejer som ingår i en reseförsäkring beror på hur du betalat för resan?

Gällande kundtjänst har jag inte varit i kontakt med dem för övriga frågor så kan inte uttala mig där, men för att få ersättning för stulen cykel och en närståendes trasiga telefon gick det mycket smidigt.

Jag hittar inget i villkoren som pekar specifikt på bonusresor heller.

Gällande kundtjänst så fick en bekant utbetalt pengar 4 h efter skadeanmälan och hade väldigt bra kontakt i appen/chatten.
 

mrestes

Medlem
Bara ett litet varningens ord gällande Hedvig. När det kommer till kundservice är de verkligen inget att hänga i julgranen samt om man åker på bonusresa gäller inte deras försäkring. Har nyligen bytt tillbaka till ett traditionellt försäkringsbolag, även om jag också lockades till just Hedvig av en poängkampanj något år sedan.
Sonen behöver en studentförsäkring och där har de bra priser och villkor. För min del spelar det ingen roll med olycksfall försäkring i 3 månader som kostar 19 kr i månaden (9 om sonen tar studentförsäkringen). 10000 SAS poäng är värd 300 sek med en Zupergift presentkort. Finns ingen anledning att inte ta poäng och sedan säga upp försäkringen.
 

eddo

Medlem
Sambon tyckte av någon anledning inte att det var en lika bra deal som jag tyckte och hon förklarade att "vi börjar nå en gräns" när jag berättade att jag tecknat en kattförsäkring för "Osynliga katten" för att få 10 000 EB-poäng. :(
 

backfire

Medlem
Sambon tyckte av någon anledning inte att det var en lika bra deal som jag tyckte och hon förklarade att "vi börjar nå en gräns" när jag berättade att jag tecknat en kattförsäkring för "Osynliga katten" för att få 10 000 EB-poäng. :(

Eller om jag försäkrar en katt och frun en katt. Då borde man väl få 20000 poäng. Vi båda har SAS EB. Sen värvar vi varandra för mer mer rabatt på försäkringen.
 

M.K

Medlem
Tråkigt med Zupergift försämringarna. Ingen skugga över inlägget där det skrevs om detta. Jag har kört med dem länge och trodde faktiskt detta var ganska allmänt känt. Det blev dock otroligt hypat typ överallt efter detta. Flera ganska oinsatta vänner hörde av sig om detta även till mig och började sedan maxa denna.

Nya Hedvig dealen är trevlig. Jag bytte en försäkring till Ica för någon månad sedan med 500:- i välkomstbonus. Jag ser att Hedvig faktiskt är 10:-/mån billigare innan ev ref kod. Inte fel fått en försäkring gratis 3-4månader och nu 10’ eb om det inte var bindingstid, ska kolla upp det.
 

Thornado

Medlem
Du borde ha tagit olycksfall försäkring istället. Billigare än katt, och du kanske kommer att behöva den! :)

För er som får så billig olycksfallsförsäkring - var bor ni och hur gamla är ni?
För mig kostar den 89 kr per månad, så jag vet inte om Hedvig tror att jag ägnar mig åt farliga aktiviteter samtidigt som jag börjar få sköra ben pga min höga ålder.

Jag tecknade dock ändå den, då det kändes lite tveksamt att teckna en kattförsäkring då man behövde ange uppgifter om katten i samband med det (vilket ju innebär att man ljuger i avtalet med dem).
 
Toppen