Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

JockeS

Medlem
Anledningen att de inte fick det var att de vek sig för piloternas krav. Om de inte hade gjort det hade de väl mer eller mindre omgående gått omkull.


Ett provlem är väl att bara varslet om stejk kommer skrämma bort potentiella investerare. Den enda chansen som är kvar nu är nog danska staten.





Om flyget inte går kan du kräva pengarna tillbaka från kreditkortsbolaget. Lagen säger att du kan ställa samma krav på dem som du kan på mottagaren av pengarna. Observera dock att det enbart gäller kreditkort, inte debitkort!

Risken är väl att sas slutar ta emot kreditkort snart pga att avgifterna går upp....
En liten trygghet iaf för oss som har en resa bokad till LA den 11/7.
Betalat med Amex kreditkort så då får jag vända mig dit ifall det värsta händer med strejk
 
De pengarna finns dock inte. Och man kan inte betala pengar som inte finns. Och som privat resenär står du sist i kön när konkursboet ska utmätas.

Biljettpriset får du tillbaka på kreditkortet. Men kompensation får du inte när sas går i konkurs.
Nej precis, SAS har ju redan börjat förhala utbetalningar har vi fått rapporter om här på forat.
 

micsjo

Medlem
–Det i sig är dystert, men det beror ju på att ”vi” inte är beredda att betala priset utan söker det allra billigaste hela tiden. Och nu har även Staten fått nog som ägare och inser att det inte fungerar längre. Onekligen en rävsax. Borde finnas en nisch, kan man tycka, för ett högre pris i utbyte mot bättre service. Eller så är jag naiv och har hängt här för mycket…

Det här tycker jag är konstigt. SAS är ju alltid dyrast. I alla fall när jag ska flyga. Särskilt i business. Med den beläggning SAS har så borde SAS tjäna pengar. Det är ju något som kostar pengar på SAS som inte kostar lika mycket på andra ställen.
 
Toppen