Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

sh1pment

Medlem
Tror det beror på hur bråttom du har, vissa har lyckats bli ombokade tidigare pga att dom ringt och tjatat och krävt det kan tänka mig att det kan ta längre tid om SAS får välja själva.

Suttit i kö ca 90 minuter, hoppas på att kunna bli ombokad direkt när jag väl (om) jag får kommer fram.
 
Är för närvarande i Chicago. Ska med sk946. Sk945 avgick innan strejken, vad är praxis flyger man hem utrikesflyg och personal innan de går i strejk eller ska de sitta fast här också?
 

jakl1

Medlem
Är för närvarande i Chicago. Ska med sk946. Sk945 avgick innan strejken, vad är praxis flyger man hem utrikesflyg och personal innan de går i strejk eller ska de sitta fast här också?
Från SvD

SAS har gjort en uppgörelse med de strejkvarslade piloterna om att inte inleda någon strejk förrän de kommit hem till sina hembaser. Därför kommer en del SAS-avgångar att genomföras även om strejken sedan klockan 12 formellt påbörjats.

– Vi har gjort ett avtal om att de inte är i strejk förrän de kommer hem, så några plan kommer gå. Men inom 24 timmar så kommer alla piloter vara i konflikt, säger SAS förhandlingschef Marianne Hernæs.
 
Låter lovande i sånt fall!

Från SvD

SAS har gjort en uppgörelse med de strejkvarslade piloterna om att inte inleda någon strejk förrän de kommit hem till sina hembaser. Därför kommer en del SAS-avgångar att genomföras även om strejken sedan klockan 12 formellt påbörjats.

– Vi har gjort ett avtal om att de inte är i strejk förrän de kommer hem, så några plan kommer gå. Men inom 24 timmar så kommer alla piloter vara i konflikt, säger SAS förhandlingschef Marianne Hernæs.
 
Suck... Ska åka till Färöarna på torsdag, och på hemsidan fick man upp en länk med möjlighet att boka om resan. Man kunde välja helt fritt på datumen, oavsett om det fanns tillgängliga bonusresor på aktuellt datum. Men sen fick man ett felmeddelande...:(. Antar att det bara är att sätta sig i telefonkö några timmar.

FLEXPRICER - Miles har inte definierats för vissa delar av resan. (7068 [13])​

upload_2022-7-4_14-29-28.png
 
Toppen