Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

Canadien

Medlem
Maskinen från Arlanda till Toronto avgång klockan 12.05 kom iväg 12:26
Om jag uppfattade pilotföreningensordförande Andreas Lindberg rätt så skall de maskiner som befinner sig i Europa och värden flygas tillbaka till basen
Han sa inget om att de skall tom flygas
Om någon på BC skall resa från USA i eftermiddag informera vad ni får för meddelande från SAS



Visa bifogad bild 130818
Är det mainline SAS som kör även 321LR ?
 

JacobGBG

Medlem
En åsiktsfråga denna...

Har en awardresa med familjen i början av Augusti. Vi vill ju väldigt gärna komma iväg för barnens skull. Tittar på att boka upp ett alternativ med LH som då för 4 personer kommer gå på 26kkr ToR med biljetter på full flex så att vi kan få återbetalt om SAS skulle överleva. Hotellet är också på flexbokning. Det är som sagt en hel del pengar som skulle kunna kunna riktas till att semestra någon annanstans. Hur hade ni resonerat?
 

toer00

Medlem
En kompis ringde, hans dotter skall åka till Split (SPU) i morgon em med egentliga SAS (SAS nativt eller vad man säger). Flyget kommer med all säkerhet att bli inställt. Att be SAS boka om via LH/LX verkar bli kostsamt och generera långa flygtider. Jag antar att det är dödfött att be SAS boka om en biljett som kostat ca 4 000 kr ToR till LH/LX på över 10 000 Kr??. Men tror ni att han kan be SAS boka om dottern till Palma (PMI) istället, dit går att det flyga no-stop med SAS Connect ut/ Air Baltic hem. (Dotterns vill ”bara komma iväg till solen).

Det som komplicerar det hela är förbetalt boende (AIrBNB) som inte längre är ombokningsbart, tar hemförsäkringen (resedelen) eller kortet sådana kostnader?
 
Toppen