Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

palmen

Moderator
Det verkar alltså variera lite hur det tillämpas. På Kastrup igår var spärren påslagen och det var en del som inte kom igenom, och då fattade folk rätt snabbt att de skulle vänta.

Eller kan det vara så att det bara är vissa gater som har zonsystemet installerat, men att utropen ändå körs över hela linjen för att vänja in passagerarna?
Mig veterligen är det inte utrullat på alla gater ännu
 

chazzie

Medlem
Zon: B
Sträcka: ARN-UME 9/4 SK 2030 B738
Eurobonus Status på Boarding Pass: EBS
Övrig status angiven på Boarding Pass: -
Kabinklass: C (Awardbiljett i Plus)
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 01F

Uppropet var "Prio-boarding för passagerare i Plus samt Star Alliance Guld eller Diamant", verkligheten var gatlopp...
 

TasselT

Medlem
Zon: B
Sträcka: ARN-UME 9/4 SK 2030 B738
Eurobonus Status på Boarding Pass: EBS
Övrig status angiven på Boarding Pass: -
Kabinklass: C (Awardbiljett i Plus)
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 01F

Uppropet var "Prio-boarding för passagerare i Plus samt Star Alliance Guld eller Diamant", verkligheten var gatlopp...
Jösses, tror alla att det är "Hela havet stormar" som gäller? Kanske läst för mycket historier om överbokningar på United och att det inte finns plats föra alla ?

/ TT
 

chazzie

Medlem
Jösses, tror alla att det är "Hela havet stormar" som gäller? Kanske läst för mycket historier om överbokningar på United och att det inte finns plats föra alla ?

Hela havet stormar med kniven... Det är föredömligt på t.ex. München där det är klara "follor" för vem som boardar när, precis på det sätt United och andra jänkarbolag har, fast lite mer ad-hoc.
 

olo

Medlem
Kruxet med zonsytemet är:
a) att finns inga fållor som gör att det går att passera klungan. Det hjälper inte att A får borda om jag inte lyckats komma fram innan prio är över.
b) Det står så diskret på boardingkortet att en ovan resenärer inte ser det. Jag provade med några vänner på en resa för ett tag sen, och ingen av dem förstod vad bokstaven betydde.
 

Jensik

Medlem
Zon: A
Sträcka:ARN - HEL
Eurobonus Status på Boarding Pass: EBD
Övrig status angiven på Boarding Pass:
Kabinklass:
Plus
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 2D

Fungerade faktiskt mycket bra idag. Kom till gate ca 5-10 min innan boarding skulle starta. Boardingen startade i tid.
Flera personer framför mig avvisades då de försökte boarda i grupp A/B utan status.
Planet var nästan fullt så det var mycket bra att det verkligen fungerade idag!
 

Homer

Medlem
Kruxet med zonsytemet är:
a) att finns inga fållor som gör att det går att passera klungan. Det hjälper inte att A får borda om jag inte lyckats komma fram innan prio är över.
b) Det står så diskret på boardingkortet att en ovan resenärer inte ser det. Jag provade med några vänner på en resa för ett tag sen, och ingen av dem förstod vad bokstaven betydde.

De som hittat på det här systemet har väl aldrig flugit med något av de bolag som hanterar det bra och vet hur det bör fungera.
 
Toppen