Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Rob_flyer

Medlem
Jag bokade nyss 2-4-1 i C Stockholm - New York till september 2013:)
Jag hade först kollat på awardtravelr.com som visade tillgänglighet. Men Tallin påstod att det inte fanns, varken direkt, via Oslo eller via Köpenhamn. På uppmaning kollade de också Lufthansa.... men utan att hitta något.

Men eftersom hemsidan visade platser för Oslo - New York ringde jag tillbaka och på uppmaning om att kolla de separata flygen fick jag mina platser.

Lite surt att det inte fanns platser direkt från Stockholm. Men 100.000 poäng för 2 platser i C, samtidigt som jag har Hiltonpoäng för 3 nätter i New York kan bli en bra höstresa.

Så till New York kan det vara värt att kolla hur det ser ut från Oslo eller Köpenhamn innan du ringer
 

m10

Medlem
April är en säker tid för det - såvida det inte varit frost. Maj däremot är alldeles försent!

I Tokyo är 5:e april det genomsnittliga datumet för full bloom. I år var det något senare på grund av en ovanligt kall mars. Så: bästa tid är alltså statistiskt sett början av april. Väntar man till andra hälften är det definitivt över.
 

Dr. Miles

Expert
I Tokyo är 5:e april det genomsnittliga datumet för full bloom. I år var det något senare på grund av en ovanligt kall mars. Så: bästa tid är alltså statistiskt sett början av april. Väntar man till andra hälften är det definitivt över.

Precis.
Mer info om när kärsbärsblomman slår ut, kan du titta på den här webbsidan.
Även om det varierar varje år, du får en hum om detta.

Screenshot20121023_1.jpg
 

Ericel

Medlem
Tackar för all information! Resan är 4-20 april så det verkar som om jag kommer ha goda chanser att få se en rosa blomma eller två. :D
FÖ mycket hjälpsam dam i Tallin som bokade allt snabbt och lätt.
 

Joshua

Medlem
Okey, måste få lite förtydligat här nu då.

Stämmer detta då alltså.

Jag letar en resa för 2 i C (med Amex vouchern) vart har jag inte riktigt funderat ut klart ännu. (har ca 125k poäng just nu men ökar) .

Men om jag då för att ta ett exempel skulle vilja åka till New York den 20e Januari (bara för att ta ett datum), kan jag då boka resan/flyget via vilket *A bolag som helst, exempelvis LH och inte behöva hitta en bonusresa med SAS som kan vara rätt plågsamt... Bara det finns platser i C?
 

NiNE

Medlem
Men om jag då för att ta ett exempel skulle vilja åka till New York den 20e Januari (bara för att ta ett datum), kan jag då boka resan/flyget via vilket *A bolag som helst, exempelvis LH och inte behöva hitta en bonusresa med SAS som kan vara rätt plågsamt... Bara det finns platser i C?

Ja, så länge du hittar awardplatser i C med *A så kan du boka det via 2-4-1-bokningen i Tallinn. Om du har tagit fram allt på egen hand t.ex. via awardtravelr och står på dig när de säger att det inte går så borde de kunna fixa det.
 

Alf

Medlem
Jag har försökt boka SFO men det verkar inte som SAS har släppt platserna. Betyder detta att jag kan stå på mej om platser på annat *A bolag? Det är likadant varje gång man får denna vaucher, den hinner för det mesta hinna bli ogiltig för man inte hinner använda den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen