Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Stefan62

Medlem
På mina vouchers står klart och tydligt att jag själv måste vara en av de resande!

Men det kan ju ha ändrats nyligen...
 

jth

Medlem
Isåfall har det ändrats. Tidigare har regeln bara varit att man måste betala med sina egna poäng.

Jag fick brevet i förra veckan och jag kan inte se någonstans att jag måste vara en av de resande, det som står i det finstilta är bara att "du är berättigad till förmånen".
 

Storsteffe

Medlem
Jag fick brevet i förra veckan och jag kan inte se någonstans att jag måste vara en av de resande, det som står i det finstilta är bara att "du är berättigad till förmånen".

Bokade till sambon och hennes dotter förra veckan, inga problem men du måste använda dina egna poäng. Följer ju samma princip som vanliga bonusresor, dina poäng men boka åt vem du vill.
 

Filip

Medlem
Läste igenom villkoren igår och kan konstatera samma sak, det står ingenstans att ägaren till vouchern måste vara en av de som reser.
 

Filip

Medlem
Ringde idag för att försöka mig på en bokning med vouchern där resa till destinationen skulle gå med en allianspartner och hemresan med SAS. Det var mer omständigt än vad jag trott. Jag fick en mejladress där jag var tvungen att be om ett godkännande kring "avvikelsen"!?

Tycker det låter märkligt då villkoren säger något annat. Har någon annan råkat ut för samma sak?
 

Ubbe

Medlem
Ringde idag för att försöka mig på en bokning med vouchern där resa till destinationen skulle gå med en allianspartner och hemresan med SAS. Det var mer omständigt än vad jag trott. Jag fick en mejladress där jag var tvungen att be om ett godkännande kring "avvikelsen"!?

Tycker det låter märkligt då villkoren säger något annat. Har någon annan råkat ut för samma sak?

Kan du posta mailadressen??
 

Filip

Medlem
agehall

Jo fast i villkoren som du postade för några månader sedan så står det ju klart och tydligt:

o Valid on SAS as first choice - if no SAS flights available on the required dates, check with STAR

Det skall mao inte behövas något extra godkännande tycker man! :)

Redigerat:
Jag har nu varit i kontakt med Amex kundservice och berättat för dom om att bokningstjänsten kräver att jag skall mejla en annan kundtjänst för att få godkänt bokning med *A. De skulle kontakta SAS och framföra villkoren. Jag ringde därefter 018-numret igen och försökte förklara för dom hur villkoren såg ut men lyckades inte något vidare utan blev hänvisad till en mejladress. Därefter ringde jag Amex ktj igen och fick denna gång mer hjälp och en miniutredning har startats.

återkommer...
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen