Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Fast problemet är alltså att du vill flyga med både *A och SK. Om du bara flyger med *A eller bara med SK bör det gå.
 

Filip

Medlem
Agehall

Jag missade att återkoppla i tråden.

Nej, problemet just nu är att när man ringer 018-numret och kommer till Talinn(?) så har de inte befogenheter att boka *A med voucher. Jag har talat med två olika personer och de hävisar till en SAS-mejladress.

Jag mejlade och fick svar efter4 arbetsdagar att de godkänt min voucher för bokning hos *A. Samtidigt så har jag pratat med Amex i två omgångar och fått dom att inse att instruktionerna hos kundtjänsten i Talinn inte rimmar med deras villkor om att "first choice SAS" second *A. De håller på att utreda det hela och kommer höra av sig när det är löst. Så slipper alla efter mig att få samma problem :)

Fö så fick jag mao bokat GOT-IAD med Lufthansa och SAS på hemvägen, kombinationen är inget problem i sig.
 

agehall

Medlem
Nej, problemet just nu är att när man ringer 018-numret och kommer till Talinn(?) så har de inte befogenheter att boka *A med voucher. Jag har talat med två olika personer och de hävisar till en SAS-mejladress.

Det stämmer inte med andra rapporter, men jag är inte förvånad. Tallinn är inte direkt kompetenta.
 

bhen

Medlem
I Norge bokas Amex 2-4-1 av Norsk kundtjänst.
Om man får problem med Tallinn hade jag lätt provat norska numret istället;
+47 915 05400

/b
 

Unicornone

Medlem
Såg just att jag passerat 500k i spend på Amex i år... Lite sunkigt att 2-4-1 bara utfaller en gång per kalenderår. Ingen mer morot än EB-poängen.... Mutter mutter...:(
 

agehall

Medlem
Såg just att jag passerat 500k i spend på Amex i år... Lite sunkigt att 2-4-1 bara utfaller en gång per kalenderår. Ingen mer morot än EB-poängen.... Mutter mutter...:(

Jag skulle ha fått 4 vouchers vid det här laget om man kunde få flera... Jag borde verkligen ha flyttat lite mer till BA Visa.
 

jth

Medlem
Hoppas verkligen inte de drar in *A-reglerna, jag letar just nu själv efter longhaulresor i C under vintern-våren som jag kan använda min 241-kupong med och jag inser att utbudet är i princip obefintligt om man ska hålla sig till SAS-flyg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen