hco
Medlem
Traska bort till SAS bagageservice och fick beskedet att väskan var i München men att den skulle komma med nästa plan till Arlanda vilket den gjorde och att den troligen skulle köras ut under lördagen. Lördag,söndag och måndag har nu gått och ingen väska i sikte och ingen från Bring har ej heller hört av sig om utkörning.
Det här är egentligen en BRING -
Det här gjorde Ni inte så bra!
Stannade förbi SAS Luggage Service på T5 för att följa upp min lost luggage report från i måndags.
Har följt väskorna med SmartThings och de ankom Arlanda T5 strax efter lunch i torsdags. Nån gång under tidig morgon i dag (fredag) flyttades väskorna till i närheten av T2. Det betyder tydligen att de överlämnats till Bring.
Personen på Luggage Service T5 var väldigt trevlig och hjälpsam. Bekräftade att väskorna var hos Bring. Försökte både ringa upprepade gånger samt maila till Bring medan jag väntade. Frågade även kollegan om han hade pratat med någon på Bring senaste timmen.
Efter en 15-20 min (var ändå OK för mig att investera för att chansa på att de fick tag på någon på Bring) började jag tröttna och Lost Luggage-medarbetaren bekräftade att ingen svarar på Bring. Föreslog mig att ta fredag kväll och ja, lika bra.
Utkörningen med Bring från Arlanda är under all kritik. Bagade kan bli försenat och jag har alltid upplevt personalen på bagage-service på ARN som mycket hjälpsamma (tänk er att ha ett servicejobb där ALLA ni träffar har ett klagomål) men i sista steget brister det.
Får se hur lång tid väskorna blir hos Bring då.
Men jag är ändå på bra humör på hemvägen. Ser man någon göra så mycket den kan under förutsättningarna så blir jag glad.
Jag har inget bra tips i din situation - mer än att skaffa Airtags eller annan spårningsgrunka så att man slipper stå 40 minuter vid bandet och vänta på bagage som aldrig kommer.
Word.