Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

TjrsTapis

Medlem
Undrar verkligen vad det är som händer med prissättningen på europa-flyg med SAS för tillfället. Måste till Hamburg 5-6e september, hittar inget under 8000kr retur med SAS (9500 med SAS plus), eurowings erbjuder däremot det för ca 2500kr...

Planet kan väl inte vara så fullt? Även med transfer via cph eller oslo är priset lika högt, vilket motbevisar en del ett fullsatt plan. Det känns som att SAS försöker skrämma bort oss frequent flyers...
 

GOTBound

Medlem
Undrar verkligen vad det är som händer med prissättningen på europa-flyg med SAS för tillfället. Måste till Hamburg 5-6e september, hittar inget under 8000kr retur med SAS (9500 med SAS plus), eurowings erbjuder däremot det för ca 2500kr...

Planet kan väl inte vara så fullt? Även med transfer via cph eller oslo är priset lika högt, vilket motbevisar en del ett fullsatt plan. Det känns som att SAS försöker skrämma bort oss frequent flyers...
I princip alla legacy carriers i Europa kör detta upplägg just nu för att säkerställa tillgänglig kapacitet att omboka till utifall flyg blir inställda för redan sålda biljetter.

De som verkligen behöver resa kommer betala vad det kostar, men dessa resenärer är få vilket inte påverkar kapaciteten.
 
Undrar verkligen vad det är som händer med prissättningen på europa-flyg med SAS för tillfället. Måste till Hamburg 5-6e september, hittar inget under 8000kr retur med SAS (9500 med SAS plus), eurowings erbjuder däremot det för ca 2500kr...

Planet kan väl inte vara så fullt? Även med transfer via cph eller oslo är priset lika högt, vilket motbevisar en del ett fullsatt plan. Det känns som att SAS försöker skrämma bort oss frequent flyers...
Är det inte Eurowings man har läst om som ställer in många av sina avgångar?
 
Undrar verkligen vad det är som händer med prissättningen på europa-flyg med SAS för tillfället. Måste till Hamburg 5-6e september, hittar inget under 8000kr retur med SAS (9500 med SAS plus), eurowings erbjuder däremot det för ca 2500kr...

Planet kan väl inte vara så fullt? Även med transfer via cph eller oslo är priset lika högt, vilket motbevisar en del ett fullsatt plan. Det känns som att SAS försöker skrämma bort oss frequent flyers...
Va glad att du inte ska till tex Mo i Rana.
Har betalt över 10.000 spänn de senaste 2 resorna. Mellan 10-12 verkar vara normalt dit i nutid.
GOT - SVG är typ 7 papp.
Makalöst..
 

Hachans

Medlem
I princip alla legacy carriers i Europa kör detta upplägg just nu för att säkerställa tillgänglig kapacitet att omboka till utifall flyg blir inställda för redan sålda biljetter.

De som verkligen behöver resa kommer betala vad det kostar, men dessa resenärer är få vilket inte påverkar kapaciteten.

Nja, SAS verkar vara extrema. Skulle flyga CPH-BER för någon månad sen. SAS skulle ha nästan 8000 kr tor. Air France tog 1200. (Easyjet fanns ännu billigare men flyger inte fulflyg i tjänsten). En enkel till Manchester också från Köpenhamn skulle kosta 6500kr. I Go. Utan bagage. Det blev British Airways business för betydligt billigare pengar. Med byte på LHR förvisso men det är inte förrän i höst.
 

AABack2ARN

Medlem
Undrar verkligen vad det är som händer med prissättningen på europa-flyg med SAS för tillfället. Måste till Hamburg 5-6e september, hittar inget under 8000kr retur med SAS (9500 med SAS plus), eurowings erbjuder däremot det för ca 2500kr...

Planet kan väl inte vara så fullt? Även med transfer via cph eller oslo är priset lika högt, vilket motbevisar en del ett fullsatt plan. Det känns som att SAS försöker skrämma bort oss frequent flyers...

Tittar man på ExpertFlyer ser det helt klart ut att röra sig om utnollad tillgänglighet inte att planen är fullbokade:

Capture.PNG


Jag tror det kan vara lämpligt att vänta med att boka dessa flighter då SAS mycket väl kan justera tillgängligheten när de ser hur olika flygplatskaos utvecklar sig. Blir det bättre kommer de med stor sannolikhet släppa på billigare biljetter.

Jämför med Lufthansa som nollade ut allt utom C och Y ett tag men nu är tillbaka med tillgänglighet i lägre klasser (men absolut inte de lägsta).
 

JPE

Medlem
Jag är imponerad över hur ett så stort bolag som SAS kan ha så katastrofala rutiner/systemstöd när det gäller ärendehantering. Två ggr på en månad har agenterna jag pratat med antingen missat att fylla i något när underlag ska skickas till "eurobonusavdelning" för biljettering eller helt glömt att skicka det för biljettering. Att sommarjobbare/okunnig personal gör fel är en sak men att de inte har system att fånga upp dessa bokningar som hamnat i ett limbo-state. Idag ringde jag om en bokning som gjorde för en månad sedan där de tydligen glömt att skicka den till eurobonusavdelningen. Varför har man inte ett vettigt systemstöd som ger personalen info om dessa ärenden alt. om systemstöd saknas en rutin där man fångar upp dem. Hur kan ett så stort företag hantera ärenden på samma nivå som om en förskola skulle försöka? Det här är inte bara en rant, jag är seriöst intresserad av hur det är möjligt för att för mig är det helt obegripligt. Någon som har en idé om hur det kan gå till?

EDIT: Det här har hänt även tidigare så det har inte med strejken att göra.
 
Last edited:
Toppen