Senaste nytt

Nordic Choice Hotels blir Strawberry

intuition

Medlem
Den extra 10 procentaren för bokning i app eller online verkar vara borta numera. Jag letade efter det för några veckor sedan och hittade inga spår av den. Den verkar ha avvecklats i tysthet eller så har jag bara missat det.

Jag började skriva den finns visst kvar tills jag insåg att du syftar på den om man INTE har deras MC. 20% är kvar i alla fall :)
Visa bifogad bild 151250



OK, jag är lite rostig på bonus-reglerna eftersom jag är lifetime och den senaste tiden mest spenderat poäng.

Om jag fattar detta rätt - den gamla webb-boknigsbonusen på 10% är borta, men bara ett Strawberry MC är reggat på kontot och bokningar görs på deras sida så får jag 20% bonus, oavsett om jag betalar med Strawb MC eller ej?

Dvs en platinum med MC kan få plat-bonus 30% + webbokningsbonus 20% + spend-bonus 30% ( totalt 1,8x rumspriset) ?
 

Mr Basic

Medlem
Hur tolkar ni bilden nedan (från mitt konto)? Jag har inte uppnått 30 nätter eller 50K poäng under pågående medlemsperiod.

IMG_4349.png
 

Mr Basic

Medlem
Det ser lika dant ut på mitt konto, jag har uppnått båda men ska det inte stå när det går ut oavsett?
Jo, jag trodde det men nu blir jag ju osäker, behåller jag Guld även nästa år eller tappar jag det?
Kan ”pandemi-frysningen” ligga kvar om man inte behövde nyttja den (uppnått Guld av egen maskin senaste 5 åren)? :rolleyes: Långsökt men…..
 

intuition

Medlem
De där texterna har varit otydliga i flera år. Det kan stå så där utan att det skulle betyda att du fått någon förlängning. Du får helt enkelt se vad som händer när du passerar dit förnyelse datum.

Ett år fick jag en text i stil med "Du är viktig för oss och vi låter dig behålla platinum" när jag hade kvalificerat med typ 50% mer poäng än gränsen är för platinum...
 

Mr Basic

Medlem
De där texterna har varit otydliga i flera år. Det kan stå så där utan att det skulle betyda att du fått någon förlängning. Du får helt enkelt se vad som händer när du passerar dit förnyelse datum.

Ett år fick jag en text i stil med "Du är viktig för oss och vi låter dig behålla platinum" när jag hade kvalificerat med typ 50% mer poäng än gränsen är för platinum...
Vill dock minnas att det brukade stå ett datum där tidigare men kanske spårade ur i samband med pandemin/frysning av nivå? Ska erkänna att jag inte tänkt på det tidigare då jag alltid uppnått Guld utan problem.
Får nog bli ett samtal till kundtjänst men gjorde en bokning ifall att (är en natt kort).
 

A87

Medlem
Hos mig står det vilken rumstyp som jag bokade, istället för ditt generiska "Hotellrum". Går inte att räkna ut eventuell uppgradering från det.
Har du iphone? Jag provade se om det hår via hemsidan men det står samma där tyvärr...
 
Toppen