Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tzoid

Ny medlem
Jag pratade med Bailey Schulz igår kväll, journalisten på USA Today. Hon fick vårt upplägg beskrivet och problemet med karantän för barn.
Enligt hennes kontakt på CDC så kommer myndigheten att uppdatera och förtydliga vad som gäller för barn och karantän. Detta ska ske denna vecka. Jag är dock inte 100% säker på att man kommer att ta bort kravet på 7 dagar karantän. Det återstår att se, men vi fick i alla fall tillbaka hoppet om att resa den 8:e nov.

Här är artikeln efter samtalet:
Some unvaccinated foreign nationals can visit the US starting Nov. 8
 

Homer

Medlem
Jag pratade med Bailey Schulz igår kväll, journalisten på USA Today. Hon fick vårt upplägg beskrivet och problemet med karantän för barn.
Enligt hennes kontakt på CDC så kommer myndigheten att uppdatera och förtydliga vad som gäller för barn och karantän. Detta ska ske denna vecka. Jag är dock inte 100% säker på att man kommer att ta bort kravet på 7 dagar karantän. Det återstår att se, men vi fick i alla fall tillbaka hoppet om att resa den 8:e nov.

Här är artikeln efter samtalet:
Some unvaccinated foreign nationals can visit the US starting Nov. 8


Om de inte ändrar sig så är väl det här så nära 100% man kan komma

Uppdaterad artikel hänvisar till den här presskonferensen:

QUESTION: Hi, thanks for doing this. As far as I understand, CDC still demands that people who are not vaccinated and enter the country under one of these exemptions take a test here in the U.S. after arrival and self-quarantine for one week. Does this also apply to children, which would basically mean that, let’s say, if a family from Germany comes to spend New Year’s Eve in New York or – the kids would basically have to stay at the hotel during that time?

MS FRIEDMAN: (missförstår frågan)

QUESTION: But my question was on the self-quarantine. The – if —

MS FRIEDMAN: They would be – they would go with their parents. They would be connected to their parents. So if their parents are vaccinated, the children wouldn’t need to self-quarantine. But they would need to test.

International Travel Vaccine Requirement - United States Department of State

DR. CINDY FRIEDMAN, CHIEF OF CDC’S TRAVELERS’ HEALTH BRANCH
TUESDAY, OCTOBER 26, 2021 AT 11:00 A.M. EASTERN
 

Tzoid

Ny medlem
@Mr Basic
Precis, vi har inga problem att testa oss innan resan samt efter ankomst (vill dock gärna hur man går till väga i Miami men det är nästa bekymmer). Problemet är karantänen för vår son. Vi kommer inte att åka på lösa kommentarer från en presskonferens heller utan vill se uppdaterade texter på CDC hemsida.
 

aldrighemma

Medlem
Fick precis veta från vårt rederi att det nu också är ok med inresa från Schengen sjövägen efter den 8 november. Det har varit oklart fram till idag eftersom CDC hittills bara publicerat information om inresa från Schengen via flyg men ingenting om kryssningar.

Lite i elfte timmen då vi lämnar Europa på Söndag :eek: Lite roligt också att senast vi lämnade USA var i slutet av februari 2020 några veckor innan restriktionerna infördes, och nu kommer vi tillbaka 5 dagar efter att gränsen öppnas upp igen för resor från Europa!
 

Tzoid

Ny medlem
Imorse vaknade vi till fantastiska nyheter. Bailey Schulz, journalisten på USA Today skickade CDCs uppdaterade dokument som bland annat reglerar reglerna kring karantän för barn som reser med fullvaccinerade föräldrar.

Utdrag ur dokumentet:
upload_2021-10-31_8-54-4.png


Länk till hela dokumentet: https://www.cdc.gov/quarantine/cruise/pdf/Vax-Order-10-30-21-p.pdf
 

Axxo

Medlem
Jag ska till Mexico City i nästa vecka, Jag har bokat direktflyg från Frakfurt till Mexico City i Business men om jag hittar en First via USA så kommer jag försöka boka den.

Är det endast PCR test som behövs för transfer? / Behöver jag ett Esta för transfer också? (Jag är fullt vaccinerad med Pfizer.)
 

Maja

Medlem
Jag ska till Mexico City i nästa vecka, Jag har bokat direktflyg från Frakfurt till Mexico City i Business men om jag hittar en First via USA så kommer jag försöka boka den.

Är det endast PCR test som behövs för transfer? / Behöver jag ett Esta för transfer också? (Jag är fullt vaccinerad med Pfizer.)
Du behöver ett ESTA, men det räcker med Antigen-test. Det är även ett “locator form” som ska fyllas i.
 

Axxo

Medlem
Du behöver ett ESTA, men det räcker med Antigen-test. Det är även ett “locator form” som ska fyllas i.
Ok, Tack. Då är det exakt samma regler för transit och för besök av landet. Försökte hitta lite info om "locator form" men hitta inget. Får man den på flyget?
 

Homer

Medlem
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen