Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
Har någon av er hittat annan information som ger barn undantag från karantän?

Nej, men många har ställt frågan inte bara i det här forumet.
Det du fick från CDC är ju bara ett copy-paste svar.

I ditt ställe skulle jag testa något annat, t.ex. om någon journalist har ytterligare information,
här har du en som nyss skrivit flera artiklar om ämnet i USA Today och t.o.m. efterfrågar kontakt


BAILEY SCHULZ:Some unvaccinated foreign nationals can visit the US starting Nov. 8

Bailey Schulz.jpg



https://twitter.com/bailey_schulz/status/1453028841094475777
 

Tzoid

Ny medlem
Tack för tipset @Homer
Jag ska höra av mig till Bailey S.

Vi inte ute efter några kryphål, men vill förvissa oss om att inte missa information som skulle möjliggöra resan.
 

AABack2ARN

Medlem
Lite oklart vad hennes agenda är. Hennes hashtag har följande beskrivning

"Love Is Not Tourism is a global grassroots movement dedicated to reuniting binational couples and families who have been forcibly separated by travel bans and border closures during the COVID-19 pandemic."
 

Homer

Medlem
Lite oklart vad hennes agenda är. Hennes hashtag har följande beskrivning

"Love Is Not Tourism is a global grassroots movement dedicated to reuniting binational couples and families who have been forcibly separated by travel bans and border closures during the COVID-19 pandemic."

Det må vara, det har ju liksom inte med saken att göra.
Eftersom hon nyss har skrivit en lång detaljerad artikel med nedanstående rubrik går det ju att fråga om hon har
ytterligare information eller kan få fram ett tydligt svar.

Who is exempt? These select groups of unvaccinated foreign travelers can enter the US (with additional requirements)
Some unvaccinated foreign nationals can visit the US starting Nov. 8


Att hon har kontakter hos CDC framgår av den här meningen
CDC spokesperson Caitlin Shockey told USA TODAY in an emailed statement.
 

Homer

Medlem
Låter som det blir krav på test även landvägen

More details about the requirements to cross the land border into the U.S. from Canada and Mexico are still to be released.
“Those land details are coming soon from Customs and Border Protection and the Department of Homeland Security,” Friedman said.
Administration officials who briefed the media on the update Monday, however, hinted that the rules for crossing the land border would hew closely to the advice provided by the CDC.
“We are following the exact same CDC guidelines,” said one official, who spoke on condition of anonymity under the terms of the briefing.


CDC weighs whether travellers across U.S.-Canada land border must show negative COVID test | National Post
 

Tzoid

Ny medlem
Jag har nu kontaktat journalisten, beskrivit vår situation och ställt frågan om jag tolkar CDC korrekt gällande karantän för barn.
Har dessutom frågat om det finns någon info om att barn kommer att ses som undantag.
Det var ett halmstrå värt att testa.
 

Anton

Medlem
Jag har nu kontaktat journalisten, beskrivit vår situation och ställt frågan om jag tolkar CDC korrekt gällande karantän för barn.
Har dessutom frågat om det finns någon info om att barn kommer att ses som undantag.
Det var ett halmstrå värt att testa.

Är i samma situation med resa bokad 16/11. Min äldsta dotter på 4år måste (om detta stämmer) alltså ta ett test både före resan och vid ankomst. Intressant att se hur testet post-arrival ska ske.
 

Mr Basic

Medlem
Är i samma situation med resa bokad 16/11. Min äldsta dotter på 4år måste (om detta stämmer) alltså ta ett test både före resan och vid ankomst. Intressant att se hur testet post-arrival ska ske.
Om jag tolkar @Tzoid rätt så är nog inte ev test det stora problemet utan att din dotter måste sitta i karantän efter ankomst?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen