Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Brandten

Medlem
Finns det någon bra mailadress till SAS för att söka EU-kompensation?

Fyllde nyss i formuläret själv för ett par ersättningar.

sas.se
Längst ner, "Kontakt"
upload_2017-4-4_17-14-56.png






Scrolla ner 1cm och där har du
upload_2017-4-4_17-15-52.png









Välj "Claim Agency" och sen är det bara att börja mata uppgifter
upload_2017-4-4_17-16-28.png
 

troligt

Medlem
Fyllde nyss i formuläret själv för ett par ersättningar.

sas.se
Längst ner, "Kontakt"
Visa bifogad bild 62672





Scrolla ner 1cm och där har du
Visa bifogad bild 62673








Välj "Claim Agency" och sen är det bara att börja mata uppgifter
Visa bifogad bild 62674

Tack! Har kontaktat dem nu och fått snabbt svar (via mail) att de önskar att jag återkopplar med bankuppgifter osv., så det ser ut att bli en kompensation mycket snabbt och smidigt.

// Daniel
 

FF#1

Medlem
Det går troll i min resa, förutom att jag har varit tvungen att boka om flera ggr pga personliga skäl så vart det strul även på vägen hem. Först var jag sen från Stuttgart av okänd anledning. Skulle missa bytet i Köpenhamn.

Det Inkommande planet till bytet i Köpenhamn var sent pga bird strike vid landning på Arlanda.
Missade anslutning till Luleå med sista planet för dagen... Natt på sky city Radisson, nu mot Luleå och avläsa frugan i VAB eländet. Det går bra nu...

Edit: detta är ju klockrent underlag för en 261/2004 men jag slår vad att Sas kommer slingra sig på något sätt.
 

Canadien

Medlem
Det går troll i min resa, förutom att jag har varit tvungen att boka om flera ggr pga personliga skäl så vart det strul även på vägen hem. Först var jag sen från Stuttgart av okänd anledning. Skulle missa bytet i Köpenhamn.

Det Inkommande planet till bytet i Köpenhamn var sent pga bird strike vid landning på Arlanda.
Missade anslutning till Luleå med sista planet för dagen... Natt på sky city Radisson, nu mot Luleå och avläsa frugan i VAB eländet. Det går bra nu...

Edit: detta är ju klockrent underlag för en 261/2004 men jag slår vad att Sas kommer slingra sig på något sätt.

Bot:en Anna, eller vad nu Advocate General Bot heter i förnamn menar att det inte är extraordinärt med bird strike, och att du således har rätt till ersättning.

EUR-Lex - 62015CC0315 - EN - EUR-Lex
 
Toppen