Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

krasnyj

Medlem
Ojdå.... spännande att se vad det blir för ombokning. Skulle ju nästan kunna tro att jag var ombord. :)

Synd för frågeställaren dock som inte kommer iväg på en stund.

De vill flyga mig med Lufthansa via München. Dock inte med någon upgrade.. Ställer mig lite frågande till det. Får väl tillbaka EB pointsen.
 

palmen

Moderator
Bokade i Go. Använde EB till Plus vid checkin på Kastrup.
Poängen kommer du att få tillbaka så de behöver du inte oroa dig för, men det kanske krävs ett ärende på det för de lär inte ske automatiskt skulle jag gissa på.
Om du absolut vill flyga med SAS så finns det just nu gott om tid att hinna med följande även om du kommer fram väldigt sent till New York
upload_2017-1-19_12-38-5.png
 

palmen

Moderator
Antar att de tär följande de vill boka om dig till
upload_2017-1-19_12-40-2.png

Du kommer definitivt fram tidigare än med SAS alternativet och slipper göra en connection i USA med allt vad det innebär.
 

palmen

Moderator
Precis denna de bokade in mig på. Boarding nu. Räknas detta som en försening eller börjar allt om nu?
Förseningen räknas på när du skulle ha kommit fram med SAS och när du faktiskt kommer fram med Lufthansa. Så i ditt fall känns det rätt självklart att det blir mer än 3h försening och att du då ska ha rätt till 600€ kompensation per person då det ställts in pga tekniska problem.
Hoppas din flight går bra och att Lufthansa levererar på vägen över.
 

krasnyj

Medlem
Förseningen räknas på när du skulle ha kommit fram med SAS och när du faktiskt kommer fram med Lufthansa. Så i ditt fall känns det rätt självklart att det blir mer än 3h försening och att du då ska ha rätt till 600€ kompensation per person då det ställts in pga tekniska problem.
Hoppas din flight går bra och att Lufthansa levererar på vägen över.

Kom äntligen fram till EWR klockan 18:30 lokal tid så det är 5 timmar efter utsatt tid. Fick inte loss någon upgrade på LH. Kunde fälla stolen 3 cm innan den slog i knäna på bakomvarande passagerare. All in all en trist upplevelse. Får kontakta SAS när jag är hemma efter helgen här. Tack alla för hjälpen!

Trevlig helg till er alla.
 
Toppen