Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

pswe

Medlem
Är på väg till Kastrup nu. Är framme 08:55 så jag tror inte att jag hinner byta rutt. Men hoppas på att kunna köra lite EB för en upgrade, fick ingen på "auktionen". Får ta ett snack med personalen när jag kommer fram. Dock lite surt att behöva vänta närmare 6-7 timmar på Kastrup. Tackar för info!
Är New York din slutdestination, om inte finns det ju andra vägar in till USA från Kastrup.
 

krasnyj

Medlem
Det verkar finnas plats kvar på både SK903 och SK907 - vet dock inte hur det ser ut på planen till ARN respektive OSL. Om du stannar kvar på SK909 kommer du troligen få en ganska "behaglig" flygning då planet (enligt seatmap) har väldigt många platser lediga. Givetvis är det många som ännu inte checkat in och valt plats men i businesskabinen var det kanske 8 platser upptagna.

Fick detta av SAS på FB:
"Hej Jens, på grund av extra översyn så drar det ut på tiden idag Vi ber om ursäkt för detta // Hälsningar: Jim"
 

jumbooze

Medlem
Kommer ev. kompensation att påverkas om jag kör en uppgradering eller så? Dvs. om jag gör en EB upgrade och snällt tar min försening så får jag ev. ingen minskad kompensation?
Nej, blir du försenad så blir du försenad oavsett om du poängupggraderar eller inte.
Dvs påverkas ej av så länge du inte börjar säga att du ska bli uppgraderad gratis som ersättning eller liknande.
 

krasnyj

Medlem
Nej, blir du försenad så blir du försenad oavsett om du poängupggraderar eller inte.
Dvs påverkas ej av så länge du inte börjar säga att du ska bli uppgraderad gratis som ersättning eller liknande.

Tack för info.
Köpte en Plus upgrade med EB och får se om jag känner för en C upgrade eller ej. Känns lite onödigt att bränna 25k till på en C när man beräknas landa vid 20 tiden och lär vara i stan efter 22 tiden för att stupa i säng direkt.
 

palmen

Moderator
Tack för info.
Köpte en Plus upgrade med EB och får se om jag känner för en C upgrade eller ej. Känns lite onödigt att bränna 25k till på en C när man beräknas landa vid 20 tiden och lär vara i stan efter 22 tiden för att stupa i säng direkt.
Du kan ju göra en cash uppgradering till Business. Med största säkerhet kommer du ha rätt till EU-ersättning på 600€, de pengarna kan då täcka den kostnaden upp till Business.
En liten disclaimer dock, det är ju inte 100% säkert att du får dessa pengar enligt EU-ersättningen, men den information du givit om att det varit underhåll ska i alla fall kvalificera för detta.
 
Toppen