Senaste nytt

Ibland blir man ledsen...

gdaily

Medlem
Jag är extremt skeptisk mot siter som awardwallet. Vad händer den dag någon hacker som snor deras databas och vips har de tillgång till alla konton man reggat där.

Men ni som tycker det är bekvämt kanske också vill ha hjälp att hålla koll på ert kontokort? Jag kan ställa upp, allt jag behöver är ert kortnummer och PIN-kod...
Du kan ju välja att ha lösenordsinformationen sparad på deras servrar eller på din egen burk. Det senare är såklart mycket mer säkert.
 

agehall

Medlem
Men om jag sparar lösenord på min maskin så kan de ju inte uppdatera sin info. Hur ska de då hålla koll på mina poäng?
 

iRobert

Medlem
Jag är extremt skeptisk mot siter som awardwallet. Vad händer den dag någon hacker som snor deras databas och vips har de tillgång till alla konton man reggat där.

Men ni som tycker det är bekvämt kanske också vill ha hjälp att hålla koll på ert kontokort? Jag kan ställa upp, allt jag behöver är ert kortnummer och PIN-kod...

Skepsis är bra, men vad skulle de då komma över vid ett intrång, är min spontana undran? Lösenord har nog en majoritet lärt sig att man skall ha unika för olika siter, det finns ingen kreditkortsinfo att hämta eller handla för, så i värsta fall kanske de bokar en bonusresa i mitt namn jag måste åka på om inte SAS (i detta fall) inser att något fuffens skett?
 

gdaily

Medlem
Nja, man kan ju boka bonusresor i andras namn... men tack vare Awardwallet så lär jag snabbare se att det försvunnit en massa tio tusen poäng från det då hackade SAS-kontot och hinna reagera.
 

gdaily

Medlem
Jaha, det är så de tänker sig att det ska fungera. Jag håller mig nog till larm i google calendar.
Jag tänker mig en tjänsteresa till London: Då finns det minst fyra olika konton jag vill ha koll på att ska ha uppdaterats med poäng för denna resa. Orkar du ha koll på dessa konton och loggar in för att kika att allt kommit in? Du reser ju tio gånger mer än mig och jag tycker att det är krångligt som det är...
 

agehall

Medlem
Tja, jag har väl haft ca 1% av mina flighter som inte korrekt registrerats. Eftersom jag ändå är inne på bolagens siter med jämna mellanrum, så kollar jag att allt dykt upp och är korrekt. Är det inte det har jag ju mina boardingpass som jag kan gå tillbaka och titta på...
 

agehall

Medlem
Ja, det är skitsmidigt. Man lägger bara in när det står att de ska gå ut med en reminder 30 dagar före. Då har man gott om tid att logga in och kolla ifall de fortfarande går ut då (och vidta åtgärder) eller om man lyckats göra något som gör att de förfaller senare!
 
Toppen