Att behöva tjafsa med resenärer om innehållet av packningen eller att be dem att ta av bältet och liknande efter att det piper tar tid.... Detta kombinerat med stundtals låg bemanning samt rutiner som måste läras in för nyanställda kan förklara en del
Ja det är förvånansvärt mycket sådant. Igår hade jag en person framför mig i fast track som inte hade kopplat att man måste ta ur iPad ur väskan. Och därefter inte kopplat att man måste ta ur laptop. Och därefter inte kopplat att man måste ta ut vätskor. Och därefter inte kopplat att alla vätskor måste ligga i påsen.
När personalen måste ta hand om sådant så tar det väldigt lång tid.
Detta var dessutom i FastTrack. Och det var en person som definitivt inte reste första gången, eftetsom de var på väg hem...
Hoppas EU driver igenom någon regeländring så flygbolag blir ansvariga, för att sedan kräva kompensation från flygplatsen.
Kommer man X timmar till flygplatsen så ska resenärer hinna med sitt plan.
Då måste man ju också införa någon form av ankomst registrering vid flygplatsen. Och det kan möjligen fungera för säkerhetskontrollköerna, men det blir svårare för incheckning eftetsom du tex inte har något boardingkort att scanna när du börjar köa där.