Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

palmen

Moderator
Det är precis som med nya hemsidan, de släppte något som inte var genomtänkt och testat och bara väckte irritation hos kunderna.
Bättre att de väntat och släppt något som fungerat.
Och nu väntar de med att släppa något förhastat som de kanske måste göra om, och de får skit för det också. Damn if you do, damn if you don't.
 

Robert flysas

Moderator
Jeg har et antal flyvninger som er booket til før 15 maj.
Skrev til diamond mailen og fik: "gem dem til perioden udløber (aug 2020) og vend tilbage"
Dem der har fået tilskrevet status point, er det fordi jeres kvalifikationsperiode udløber?

Hej! Det stämmer. SAS jobbar just nu med de som har brytpunkt april/maj och sen går de vidare med maj. Skicka om samma Mail i juni så skall det gå fint. Spar alla bokningsbekräftelser. Skicka mailet till Diamond supporten. Här bryter vi en massa onödigt tjafs i tråden också, som inte tillhör SAS Guld utan en massa annat ;)
Lycka till. Stay safe
 
Last edited:

Homer

Medlem
Eller att hjälpa till att evakuera strandade skandinaver i olika delar av världen och skola om sin kabinpersonal till vårdpersonal.

Så du tror att beslutsfattare som jobbar åt Eurobonus ägnar sig åt sådant?

Det här är ett relativt enkelt och snabbt managementbeslut, @fcx har på ett utmärkt sätt beskrivit hur
det förmodligen går till


Om de som jobbar i ledningen inte till fullo ägnar tiden åt att planera för och lägga upp strategier för tiden efter corona,
enligt tänkbara (och otänkbara) scenarier, bör de omedelbart få sparken.
 

FF#1

Medlem
Har helår som period, han som tur var säkra guld med ett oväntat antal resor som föll väl ut i januari och februari samt kreditkort.
Känns skumt att inte ha varit i luften på över 2 månader nu när det brukar vara var och varannan vecka...
Hur det blir med Diamond får man väl se, men det känns rätt sekundärt nu.

Om inte SAS kommer med några generella sänkningar av kraven så känns det troligt att antalet med status kommer att minska drastiskt efter detta Corona-elände... Blir intressant att se hur det här slutar, hur Statusprogrammen och flygbolagen på verkas.

Har flera vänner och bekanta som sitter illa till för status så man följer det här med spänning.
 
Har man status som går ut i April eller Maj finns det väl rätt stor stress ifall man inte vill riskera bryta sin gold-for-life streak. Rätt stor skillnad på stressnivå att inte få veta något, eller att få klart besked om att allas innevarande status förlängs ett år och inräknas i gold-for-life.
I princip _alla_ andra stora bolag har ju ordnat med detta för sina mest trogna kunder, men SAS... prokrastinera ad infinitum info till sin värdefullaste kundstock.
Jag tycker vi skall hålla tummarna att SAS kan överleva.
 
Toppen