Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Homer

Medlem
Det har ju sagt att har man brytpunkt nu så ska man kontakta sas för att de ska manuellt utvärdera detta.


Det får man veta först när man kontaktar kundtjänst.

På hemsidan står det fortfarande ingenting om att poäng för inställda resor bara gäller de som har medlemskap
med viss brytpunkt.

Otydlig, ofullständig information som leder till onödiga kontakter med kundtjänst
och slöseri med tid för alla. SAS



SAS Status.jpg




SAS Status 2.jpg
 

Canadien

Medlem
så har ju sas dock gått ut med info
Nej, att skriva något undangömt på sin hemsida som är luddigt formulerat är inte att "gå ut med info". Alla andra program jag är medlem i har orkat bemöda sig med att skicka ut mail med information om hur de jobbar med status. BA, LH, Hilton, Marriott, IHG, you name it. SAS har varit urusla här så jag tycker inte du behöver ta dem i försvar.
 

igelkotten

Medlem
Det ar ju alldeles uppenbart for alla att SAS ar en ineffektiv organisation och darmed inte kan ta beslut sarskilt snabbt och har, i princip for alla kommunikationskanaler vare sig det ar mejl, hemsida, instagram, facebook, telefon, nagon valdigt inkompetent person i beslutande position, eller alternativt, ingen person alls i beslutande position. Dessa problem var uppenbara for alla redan innan Covid-19, och man kan ju bara se nu hur denna inkompetens skapar forvirring, upprorda kunder samt merarbete for en redan ansatt personal pa kundtjanst och eurobonus. Inte sa konstigt att ledning och personal ar som vatten och olja. Nagon borde gora en casestudie pa SAS organisation...

Klart man kan sitta lugnt i baten och ha tillit till att SAS ordnar det - men det anser jag vara en valvillig optimism, och inte nagot baserat pa hur bolaget historiskt hanterar problem.
 

jumbooze

Medlem
För de som har brytpunkt dessa månader så har ju sas dock gått ut med info att man kan få poäng för resor som inte blivit men var bokade. Och om man nu måste ta till att köpa statuspoäng så kan man göra det 4 månader efter att perioden gick ut så där ser jag inte heller ett problem.
över.
Sitter med sista april som brytpunkt, finns det någon källa på bakdatering av poängen man köper?
 

palmen

Moderator
Fast i det tempo SAS hanterar denna fråga har nog maskinen slut på bränsle långt innan den landar säkert.
Må så vara men både American Airlines och Flying Blue kom ut med informationen för sina program denna vecka.
Folk har ju varit hysteriska på SAS i typ en månad nu över detta så det är ju inte så att alla andra skickade ut info då men sas suttit tysta i en månad.

Nej, att skriva något undangömt på sin hemsida som är luddigt formulerat är inte att "gå ut med info". Alla andra program jag är medlem i har orkat bemöda sig med att skicka ut mail med information om hur de jobbar med status. BA, LH, Hilton, Marriott, IHG, you name it. SAS har varit urusla här så jag tycker inte du behöver ta dem i försvar.
Jag får väl försvara eller lämna mina synpunkter på vad jag vill? Eller måste alla tycka samma sak?
Skulle du hellre vilja få ett mail varje gång de lägger ut något i sin FAQ om Corona? Personligen är jag glad att slippa mailen och läser den FAQ som publicerats för att hitta info (även om den säkert kan vara bättre också).

När fick du infon från AA och Flying Blue?

Jag är guld hos BA och har inte fått något från dom angående status. De har väl mig veterligen inte förlängt någon status utan istället sänkt kraven för de olika nivåerna?
 
Toppen