Hur många är det som reser?
Hur många poäng har du?
Hur många voucher har du?
Vart går resan?
Har du bokat SAS-award eller Star Alliance-award?
Nu har du alltså 2 biljetterade enkelresor (varav utresan har en hemresa ”on hold” som väntar på att biljetteras)?
Ja, kontakta SAS via tfn (helst inom 24hrs from bokning av enkel-hemresan, så kanske ev *A-avgift går att rädda samt att övrigt inte avbokas pga brist på poäng).
För att applicera mer än en 2-4-1 voucher är det tfn som gäller, går ej via hemsidan.
2 vuxna, 2 barn.
Totalt 415000 eurobonuspoäng(innan bokningen)
Totalt 3 vouchers på kontot.
Arlanda-Zanzibar
Star Alliance med Turkish. Businessclass.
Jag bokade enkelresa igårkväll via SAS sökmotor. Ringde in på förmiddagen för att lägga till retur och applicera voucher(som inte gick göra på hemsidan). En agent aktiverade en styck voucher. Någon returresa på önskat datum kunde inte agenten göra på grund av oklar anledning.
På eftermiddagen kunde jag alltså själv boka returen, fast ett senare datum än önskat. Och då upptäckte jag att den från började önskade returresan redan låg inne på önskat datum och även på samma bokningsreferens, något som agenten tidigare inte sa sig kunna göra.
Nu har jag alltså 1 styck T/R samt en enkelresa retur bokat och poäng eller pengar är ej dragna.