Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Mr Basic

Medlem
Devalvering kanske var fel ordval. Det jag menar är att om SAS konkar och du har en poängresa längre fram så lär väl resan most likely brinna inne?
Tänker tvärtom, bättre att ha poängen bundna i bokade resor än på kontot, framförallt vid en eventuell rekonstruktion då konton kanske blir frysta? :rolleyes:
 
Har en resa till BKK i C i December som jag kommer behöva avboka men ska avvakta så att den kanske ställs in och jag får tillbaka utgången voucher. Det jag undrar är, om jag har tillräckligt med poäng idag för att boka en annan resa utan voucher (har bara en just nu), kan jag i efterhand lägga in en voucher i bokningen om jag får loss den från tidigare bokningen?
 

Olle16

Medlem
Hej!


För ett par veckor sedan bokade jag en 2-4-1 bonusresa i business mars 2023 med rutten Arlanda-Addis Abeba-Buenos Aires med samma rutt hem 8 dagar senare.


Eftersom detta (om allt går vägen med SAS & Eurobonus) blir mitt första besök i Sydamerika har jag nu blivit sugen på att kika på olika alternativ för att se så mycket som möjligt när jag väl är där. Har bla kollat på upplägget att ta 3 dagar i Buenos Aires, flyga vidare till Montevideo i 36 h och därefter till Rio 3 nätter innan tillbaka till Buenos Aires för hemresa till Stockholm.


Bäst hade väl varit att göra om biljetten till en open jaw men hittar ingen rutt från Rio till Stockholm.


Tar tacksamt emot tips för att få till bästa möjliga upplevelse i Sydamerika och är såklart öppen för olika förslag om någon har bättre idéer på reseupplägg och businessretur via Star Alliance till Stockholm. Returresan är i dagsläget bokad till den 29 mars men jag är flexibel + 7 dagar.


Tack på förhand!
 

Axel35p

Ny medlem
Hej,

Har bokat min första bonusresa nu på fredag den 8e ARN-WAW-VIE-BKK med LOT, OS & EVA.

Jag kan inte checka in online vilket jag antar är för att någon behöver kolla mina papper manuellt men i vilken incheckningsdisk på ARN ska jag då gå till? LOT för att de är första flygningen eller till en SAS disk för att det är en SAS eurobonusresa? Ska inte checka in något baggage.

Tack på förhand.
 

palmen

Moderator
Hej,

Har bokat min första bonusresa nu på fredag den 8e ARN-WAW-VIE-BKK med LOT, OS & EVA.

Jag kan inte checka in online vilket jag antar är för att någon behöver kolla mina papper manuellt men i vilken incheckningsdisk på ARN ska jag då gå till? LOT för att de är första flygningen eller till en SAS disk för att det är en SAS eurobonusresa? Ska inte checka in något baggage.

Tack på förhand.
Flygbolaget du flyger med. Vem som bokat biljetten är irrelevant
 

Jonas C

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Turkish
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Mexico City
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 65 000 per person - 3 st vouchers
Skatter&avgifter (per person): 1 374 kr (Behövde endast betalat skatt då jag inte kunde boka den online)
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): 27 sept
Bokad: 12 Juli
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nja, försökte boka online men fick felmeddelande varje gång.

Flighter:
CPH - IST - TK - Business
IST- MEX- TK - Business

//
MEX- IST - TK - Business
IST - GOT - TK - Business

Resan är bekräftad och det är ingen waiting list. Har tidigare försökt sy ihop samma resa men har då fått till mig att det inte går. Ska försöka boka om utresan så det blir Göteborg istället för Köpenhamn, alt att flyga GBG-FRA-MEX med Lufthansa i business om dom släpper något. Fick en jätte bra/kunnig agent som kunde söka leg för leg.
Kommer inte gå att ändra på utresan utan att boka av IST-MEX benet.
 
Toppen