Ja, det lär handla om massiva viten för de entreprenörer som haft i ansvar för att fixa bygget inom tidsramarna, om det nu är entreprenörernas fel. Jag tycker snarare att det känns som att det skulle kunna vara någon tillståndsprocess som drar ut på tiden på grund av tysk byråkrati.
Ytterligare en spännande faktor är att Berlin Tegels tillstånd bedriva flygtrafik går ut 31.12.2012. Borde väl vara en formalia, men om man ska tro vissa tyska diskussioner, och även relaterat till Frankfurts relativt nya nattförbud så finns en liten chans Berlin inte har någon flygplats alls 1Jan2013....
Skulle inte förvåna mig om vi här någonstans har anledningen till att BER är försenat. Tyskarna är motståndare till flygtrafik och det kan pågå diskussioner bakom kulisserna hur mycket flygplatsens verksamhet ska begränsas innan alla tillstånd ges.
Med LH? De måste ju erbjuda ombokning eller?Jag var inbokad på CPH-BER-SPU-CPH den 16/6 men fick idag veta att sträckan BER-SPU helt enkelt ställdes in.